Saturday 16 February 2013

BERITA HANGAT DARI PULAU!!!!



Minah terdengar desas desus mengenai calon ADUN DAP kat Penang. Berita ni dikhabarkan oleh salah seorang kenalan Minah yang selalu mengikuti perkembangan politik di Penang. Khabar yang Minah terima adalah, 3 ADUN yang kini merupakan Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan digugurkan sebagai calon. Dalam erti kata lain, 3 ADUN ni tak akan menjadi calon pilihan Lim Guan Eng.

ADUN yang dimaksudkan adalah YB Danny Lau (ADUN Lancang), YB Peh Poon Poh (ADUN Sungai Puyu) dan YB Lydia Ong (ADUN Berapit). Khabarnya, punca 3 ADUN ni digugurkan adalah kerana mereka ni tak SEKUFU dengan Lim Guan Eng. Mereka ni lebih menyebelah kepada Chan Kon Yeow yang merupakan Pengerusi DAP Pulau Pinang. Chan Kon Yeow yang juga ADUN Padang Kota  sebelum ini dikatakan akan dilantik sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, tapi yang berlaku adalah sebaliknya. Lim Guan Eng yang menaiki takhta sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. (Sebab tu la kot depa ni tak SEKUFU)

Gitu ceritanya.No wonder la 3 ADUN yang merangkap Exco ni nak digugurkan. Rupanya LGE ni lagi dasyat main kroni. Patut la LGE ni digelar Tokong yang Angkuh. Memang iye pun. Rupanya dengan ahli DAP sendiri pun pilih bulu...

No comments:

Post a Comment