Thursday, 24 January 2013

MEMANG TONGONG POWN....

Jom kita tengok video nih...

 Kita tengok yang ni pulak


So, any comment about this video????

Sunday, 20 January 2013

KALAU DAH TERANG-TERANG PADERI SENDIRI PUN DAH CAKAP MACAM TU, KORANG MASIH NAK PERTAHANKAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH KRISTIAN KE????

Paderi Indonesia akui kalimah Allah hanya untuk orang Islam


KUALA LUMPUR 13 Jan. - Kenyataan seorang paderi dari Indonesia, Jahja Iskandar bahawa kalimah Allah adalah khas untuk umat Islam memperkukuhkan lagi pendirian ulama di negara ini yang menentang penggunaan kalimah itu di dalam Bible versi bahasa Melayu.

Timbalan Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Datuk Aidit Ghazali memberitahu, kenyataan Jahja itu juga selari dengan perjuangan para ilmuwan dan pertubuhan Islam di negara ini bahawa tiada ruang untuk umat Islam berbeza pendapat tentang penggunaan kalimah Allah.

“Kenyataan itu mengukuhkan lagi pendirian kita bahawa kalimah Allah adalah eksklusif untuk umat Islam. Pendirian kita jelas, walaupun sebelum paderi itu membuat pengakuan di dalam bukunya lagi.

“Kita menentang penggunaan kalimah Allah di dalam Bible versi bahasa Melayu kerana melibatkan urusan ibadat sesuatu agama. Kalimah itu kita perlu pertahankan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Jahja di dalam buku tulisan paderi tersebut iaitu ‘Mengapa Nama Yahweh Semakin Popular’ yang mengakui bahawa kalimah Allah adalah khas untuk umat Islam. (untuk mengetahui petikan buku ini, klik http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130113/dn_06/Petikan-buku-Mengapa-Nama-Yahweh-Semakin-Popular-karya-paderi-Indonesia



Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abdul Rahman pula memberitahu, berdasarkan kajian yang dibuat di negara ini terhadap kitab Perjanjian Lama dan Baru, tiada menyebut tentang Tuhan penganut ajaran Kristian sebagai Allah.

“Itu jelas. Apa yang disebutkan oleh paderi berkenaan juga selari dengan kajian yang dilakukan di negara ini, jadi kenyataan beliau mengukuhkan hasil kajian itu.

“Kami menghargai bantuan paderi itu dalam membantu menjelaskan kepada rakyat Malaysia berhubung isu penggunaan kalimah Allah ini," jelasnya.

Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (Pembina), Ibrahim Mohd. Hassan turut mempertahankan pendirian pertubuhan itu bahawa kalimah Allah tidak wajar digunakan di dalam Bible versi bahasa Melayu.

Katanya, kenyataan Jahja juga membantu menerangkan kepada orang Islam dan juga penganut agama Kristian di negara ini tentang mengapa kalimah itu tidak wajar digunakan oleh penganut selain umat Islam.


* apa ke BINGAI la PAS nih. yg nak sokong DAP pasal penggunaan kalimah Allah dalam Bible tu nak buat apa? Kalau Paderi Kristian sendiri pun dah kata Kristian tak boleh menggunakan Kalimah Allah dalam bible, takkan korang nak bersekongkol dengan DAP jugak??? Fikir la sikit.. BODOH.... BAHLUL...


 

Friday, 18 January 2013

Boleh Menitiskan Airmata Setelah Mendapat Penjelasan Terbaeekk Tun Dr M

Tun Dr Mahathir Mohamad nampak relaks sahaja berdepan dengan gembar gembur pembangkang yang melabel beliau adalah pengkhianat kerana meluluskan kerakyatan kepada pendatang asing di Sabah semasa era pentabirannya dulu.

Bekas Perdana Menteri itu tanpa apologetik mengakui peranan kerajaan pimpinannya dulu tetapi menegaskan semua kelulusan berhubung pemberian kerakyatan tersebut dibuat berdasarkan peruntukan undang-undang.

Dalam sidang media selepas wacana di Karang Kraf Shah Alam pada petang Khamis, Dr Mahathir berkata pembangkang boleh tuduh beliau apa saja termasuk pengkhianat tetapi semua yang dilakukan berdasarkan undang-undang. "itu tak jadi masalah kerana dituduh (pengkhianat) oleh ramai orang. Tapi ada juga yang puji,"ujar beliau.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai dakwaan bekas Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah, Ramli Kamarudin bahawa kerajaan pada ketika itu terlibat memberikan kad pengenalan kepada pendatang asing (beragama Islam) di Sabah.

Ramli ketika menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja (RCI) berkenaan pendatang asing di Sabah mendakwa menerima arahan daripada bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Megat Junid Megat Ayub agar mengeluarkan resit bagi membenarkan pendatang asing di Sabah mengundi pada pilihan raya negeri itu pada 1994.

Menurut Dr Mahathir, Malaysia sentiasa menerima orang asing untuk menjadi warga negara sekiranya mereka memenuhi syarat-syarat tertentu. "Ramai yang ada di Sabah, mereka berada di situ bukan satu dua hari, satu dua tahun... ada 20, 30 tahun.

Mereka ini bercakap dalam bahasa Melayu. Mereka berhak untuk menjadi rakyat. Yang menjadi masalah ialah ialah ada orang yang tidak senang kalau mereka jadi rakyat.

"Orang ini sebelum kita merdeka pun, mereka berulang alik daripada selatan Filipina ke Sabah kerana mereka tidak terima sempadan yang digaris oleh penjajah.

"Seperti juga di Sumatera dan Semenanjung. Kita terima sesiapa yang ada di sini sebagai rakyat, kenapa kita nak tolak mereka...? Kalau mereka lakukan jenayah, mereka terdedah kepada undang-undang kita juga. Tetapi mereka diperlukan oleh Sabah."

Walau diasak bertalu-talu oleh wartawan, Dr Mahathir relaks jawab satu persatu persoalan yang dilontarkan. Bahkan di satu peringkat, beliau memulangkan 'paku buah keras' kepada soalan seorang wartawan pro pembangkang yang mempersoalkan kenapa beliau beri kerakyatan kepada pendatang Islam warga asing di Sabah.

"Tunku Abdul Rahman lebih teruk dari saya, dia bagi kerakyatan kepada satu juta orang dahulu tanpa pemeriksaan teliti. Saya tidak nafikan pembabitan saya (di Sabah) tapi Tunku beri satu juta kerakyatan di Semenanjung selepas merdeka tiada siapa pertikai..."katanya.

Ditanya mengenai dakwaan bahawa kerajaan pimpinannya sengaja memberikan status kerakyatan kepada pendatang asing sebelum pilihan raya Sabah pada 1994 agar kumpulan berkenaan mengundi menyokong kerajaan, Dr Mahathir berkata ia mungkin berlaku secara kebetulan.

"Ia mungkin dilakukan sebelum pilihan raya negeri, tapi ia sama ada secara tak sengaja atau dirancang...saya tak pasti.

"Tapi ia dibuat berdasarkan peruntukan undang-undang. Jika ia berlaku sebelum pilihan raya (negeri), ia tak bermakna bertentangan dengan undang-undang," katanya.

Berhubung sama pemberian status warga negara kepada pendatang asing di Sabah merupakan alasan politik agar UMNO dan Barisan Nasional (BN) terus berkuasa di negeri itu, Dr Mahathir berkata: "Tidak...ini adalah hak mereka (mendapat kerakyatan bagi yang layak). "Bila mereka menjadi warga negara, sama ada mereka sokong UMNO, BN atau siapa sahaja, itu hak mereka. "Ia adalah fakta bahawa bukan semua mereka menjadi penyokong BN," katanya.

Beliau bahkan turut mengatakan kesediaannya untuk menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja tersebut jika keterangan beliau diperlukan. "Jika mereka minta saya hadir, saya akan pergi"ujarnya. Sebelum itu, Dr Mahathir yang berucap di dalam program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad anjuran akhbar Sinar Harian berkata masyarakat Islam perlu beranimenegakkan pendirian mengenai penggunaan kalimah Allah mengikut hujah dan pengetahuan yang luas, bukan hanya bersandarkan emosi dan kepentingan politik semata-mata.

Walaupun menerima pandangan penggunaan kalimah Allah yang digunakan dalam kitab Bible oleh penduduk Sabah dan Sarawak, namun beliau bertegas ia tidak boleh digunakan sewenangnya.

"Kalau ada pihak lain nak gunakan nama itu apa tujuan mereka selain daripada untuk menipu pemikiran supaya orang itu anggap agama ini (Islam) sama dengan agama lain.

"Unsur penipuan itu tetap ada sebab tu tak boleh terima penggunaan nama Allah...tapi yg kita tahu kita tak bersetuju," katanya. Menurutnya kerajaan kini dilihat agak bimbang kalau bertindak salah dalam menentukan isu demokrasi, mereka mungkin akan kalah lebih teruk dan hilang kuasa.

"Ini soal kuat dan lemah...Bila kita kuat orang tak berani cabar kita, bila kita kuat kita ada autoriti (dan) majoriti sokong kita . Tapi kerana kurang bijak mungkin kita sengaja melemahkan diri kita (dan) terpengaruh dengan pendapat orang nak liberal nak supaya dipuji baik," katanya.

Tambahnya lagi, situasi ini jelas dilihat semasa PRU tahun 2008 apabila ramai penyokong BN yang kecewa kerana berasa kurang yakin dengan kepimpinan yang ada.

"Kita membuka secara luas peluang untuk orang hentam kita dan kita bertindak menyambut hentaman dan kecaman orang dengan kita undur diri. Oleh itu penyokong kita berasa kecewa (tahun) 2008 mereka tak sokong lagi kerana kurang yakin dengan kepimpinan yg ada...ianya menjadi lemah," katanya.

Bekas Ketua Pengarang Kumpulan NSTP Tan Sri Abdullah Ahmad menjadi moderator majlis tersebut yang dihadiri lebih 500 tetamu jemputan.

Tahniah Ummi Halfida

Gambar Persandingan Ummi Hafilda & Dr Zaman Khan Diserikan Dengan Kehadiran PM & Isteri 



 Artis dan selebriti lain yang hadir termasuk Betty Benafe, Nash, Datuk D.J Dave, Zed Zaidi dan Aznah Hamid.Ummi Hafilda terpikat dengan suaminya yang merupakan warga Pakistan kerana pandai mengambil hati orang tua terutama ibunya.Mereka bernikah di Pakistan, minggu lalu.Mereka sebelum ini dilaporkan akan berbulan madu di Eropah, namun berhasrat menangguhkan niat tersebut kerana Ummi Hafilda mahu memberi tumpuan terhadap kempen pilihan raya umum nanti.

Ummi Hafilda adalah adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali dan kakak kepada artis Azwan Ali.Bagimanapun, Azmin dan Azwan tidak kelihatan pada majlis ini.

Minah ingin mengucapkan tahniah kpd kak Ummi dan suami. Semoga kekal hingga ke akhir hayat...

 

Thursday, 17 January 2013

Misteri Segitiga Bermuda


Sebenarnya tempat misteri ini bukanlah berbentuk segitiga sebenar, sebab batas-batas dari petunjuk kapal-kapal atau pesawat terbang yang hilang lebih dari bentuk segitiga itu. Segitiga itupun hanya merupakan imaginasi sahaja. Bila kita ambil peta, kita buka di bahagian Amerika Tengah, di sana terdapat banyak kepulauan Hindia Barat. Untuk mengetahui bagaimana bentuk dari Segitiga Bermuda itu, kita tarik garis dari kota Miami ke kota San Juan di Puerto Rico; dari San Juan ke pulau Bermuda; dan kembali ke Miami di daerah Florida, Amerika. Meskipun sebenarnya misteri Segitiga Bermuda ini “milik” orang Amerika, tak apalah kita turut memperbincangkannya. Sebenarnya tempat semacam ini ada pula di tempat lain, juga di Amerika, iaitu di sebuah danau yang bernama Ontario, bahkan lebih “mengerikan” dari Segitiga Bermuda. 

Dari berbagai kesimpulan, jarum kompas dan peralatan pesawat yang hilang selalu mendapat gangguan dan mereka seperti tidak melihat air. Disimpulkan, di dasar laut sana terdapat sebuah medan magnetik yang kuat, yang mampu mengganggu kompas atau menarik kapal itu sampai ke dasar laut.

Tidak cukup bila menghuraikan seluruh peristiwa, dan itu juga tidak menjurus pada penyelesaian. Pelbagai teori serta andaian mengenai Segitiga Bermuda. Mungkin di ruang udaranya terdapat gangguan atmosfera yang berupa “lubang di langit”. Kemungkinan pesawat-pesawat udara telah masuk ke dalamnya serta hilang tanpa dikesan. Dari misteri "Lubang di Langit" ini membentuk sebuah teori tentang adanya semacam perhubungan antara dunia ini dengan dimensi lain. Lubang di Langit tersebut dianggap semacam alat perhubungan seperti di dalam filem Star Trek. Ataukah Lubang di Langit itu UFO? Orang sering menghubungkan hilangnya pesawat kita dengan munculnya UFO. Malah hasilnya hanya pertanyaan tanpa jawapan.

Terdapat sebuah tempat di Segitiga Bermuda yang disebut Tongue of the Ocean atau “Lidah Lautan”. Lidah Lautan mempunyai jurang bawah laut (canyon) Bahama. Banyak yang belum diketahui tentang misteri Segitiga Bermuda. Ada orang menghubungkan misteri Segitiga Bermuda ini dengan misteri lainnya. Misalnya misteri Naga Laut yang pernah muncul di Tanjung Ann, Massachussets AS, pada bulan Ogos 1917. Mungkinkah naga laut ini banyak meminta korban ? Ataukah arus Cromwell di Lautan Pasifik yang menyebabkan adanya gelombang lautan di situ atau angin taufan, gempa bumi di dasar lautan? Tak ada siapa yang tahu.
Kononnya di sekitar kepulauan Bahama terdapat blue hole, yaitu semacam gua lautan. Dulu gua ini memang sungguh ada, tetapi setelah zaman ais berlalu, gua ini terendam. Arus didalamnya sangat kuat dan sering membuat pusaran yang berdaya besar. Banyak kapal-kapal kecil atau manusia yang disedut ke dalam blue hole itu, dan yang anehnya kapal-kapal kecil itu akan muncul kembali ke permukaan laut selang beberapa lama. Tapi yang menimbulkan pertanyaan ialah: Mungkinkah Blue Hole ini mampu menelan kapal besar ke dasar lautan?


Misteri lain yang masih belum terungkap adalah misteri Makhluk Laut Sargasso, yang bukan semata-mata khayalan. Di Lautan Sargasso itu banyak kapal yang tak pernah sampai ke tujuannya dan terkubur di dasar laut itu. Di sana terhimpun kapal-kapal dari berbagai zaman, harta karun, mayat tulang belulang manusia. Luas Laut Misteri Sargasso ini 3650 km untuk panjang dan lebarnya 1825 km, dan di sekelilingnya mengalir arus yang kuat sekali, sehingga membentuk pusaran yang sangat luas yang berputar perlahan-lahan searah jarum jam. Didasar lautnya terdapat pegunungan yang banyak dan mempunyai tebing dan ngarai yang terjal.
Segitiga Bermuda memang menarik, serta ianya juga menakutkan. Konon perairan Karibia merupakan tempat yang banyak menyimpan kejadian-kejadian yang aneh, seperti cahaya-cahaya yang tak jelas asalnya, bayangan-bayangan yang menakutkan, yang keluar masuk permukaan laut, bentuknya tak jelas tapi lebih besar dari ikan paus. Bentuknya seperti obor-obor raksasa dengan warna kulit keputihan dan pernah dilihat oleh dua orang (jadi bukan halusinasi).

“Obor-obor raksasa” tersebut seperti mampu mengganggu jarum kompas dan menyerap tenaga fizik. Mungkin “obor-obor raksasa” itu bukan binatang, melainkan pangkalan UFO yang dapat keluar masuk dari dalam laut. Keanehan lainnya terdapat di pulau Puerto Rico. Suatu pancaran air raksasa yang membentuk cendawan. Lautan itu mempunyai kedalaman sehingga 10 km. Kejadian ini sempat dilihat oleh anak kapal pesawat Boeing 707 pada 11 April 1963. Menurut mereka cendawan air itu mempunyai garis tengah selebar 900-1800 meter dengan ketinggian separuhnya. Mungkin itu adalah percubaan bom nuklear Amerika atau negara lain? Tetapi pihak Amerika tidak membenarkan sebarang percubaan bom nuklear kerana di sana adalah ruang penerbangan. Mungkin ledakan itu berasal dari kapal selam nuklear Thresher yang hilang sehari sebelumnya, tapi lokasi hilangnya kapal selam itu ribuan km dari sana.



Ada sebuah tempat di perairan Boca Raton, yang di sana terdapat sebuah paip bergaris tengah 20 cm. Jelas bukan milik Amerika (untuk lebih lanjut: Orang Bumi). Peristiwa ini dilihat oleh pasangan suami isteri Lloyd Wingfields. Mereka melihat sebuah tiang asap disana, dan ketika kelihatan sebuah paip muncul dari dasar laut yang mengeluarkan asap. Asap tersebut tidak mengeluarkan bau dan ianya berwarna kekuning-kuningan. Mungkinkah paip itu disambungkan dari sumber api di dasar laut? Pangkalan UFO di dasar lautkah yang menyebabkannya?

Lagi pun laut itu cukup dalam, sehingga mereka tak berani menyelam untuk melihat lebih dekat. Mereka juga melihat sebuah helikopter mengalami kerosakan engin dan berusaha mendarat cemas di laut.

Melihat kenyataan-kenyataan dan bukti-bukti yang ada, timbullah berbagai macam bentuk teori yang mungkin bercanggah di antara satu sama lain. Teori-teori yang pernah dikemukakan untuk membuka misteri kehilangan kapal serta pasawat di situ ialah:
  1. Adanya bahaya alam/gempa yang dapat menarik kapal ke dasar laut.
  2. Adanya bermacam-macam arus yang berkumpul di daerah Segitiga Bermuda itu, sehingga mungkin saja arus bawah tiba-tiba berubah ke permukaan dan menyebabkan pusaran air.
  3. Ditemukan Blue Hole, tapi masih diragukan, karena kapal yang besar seperti tanker/kapal induk tak mungkin mampu disedut oleh Blue Hole.
  4. Terjadi gempa yang menyebabkan tanah retak besar dan air membentuk pusaran dan menyedut segala objek ke dalamnya.
  5. Adanya puting beliung atau pusaran angin yang dapat menyebabkan hancurnya sebuah pesawat terbang kerana terhempas.
Ulasan lain, di daerah Kutub Selatan ada sebuah lubang besar yang menghubungkan dunia luar dengan dunia lain (entah benar atau tidak). Pernah ada orang bernama Admiral Bryd, melihat dari kapal terbang ke Barat di kutub selatan sebelah darat menghijau dengan danau yang tak membeku dan binatang liar mirip bison dan melihat seperti manusia-manusia purba. Sebagai ilmuwan Bryd melaporkan pristiwa itu, tapi tak ada yang mempercayainya.

Pernahkah anda mendengar kisah alien abduction yang dialami oleh Herbert Schirmer yang mempunyai pangkalan di pantai Florida (Segitiga Bermuda) dan salah satu kutub bumi? Mungkin tempat itu merupakan pangkalan UFO yang bertujuan jahat?
Apakah pesawat dan kapal yang hilang di segitiga bermuda "ditransfer" ke dimensi lain? Adakah hubungan segitiga bermuda dengan Atlantis? Adakah hubungan dengan "chupacabra" yang dijumpai di Puerto Rico (dekat Segitiga Bermuda)? Dan yang unik adalah, segitiga bermuda cukup dekat dengan peluncuran roket NASA (Florida).

sumber: http://blog-misteri.blogspot.com

DAP KECUNDANG KEPADA PERANGKAPNYA SENDIRI

Imej Dap yang selama hampir lima dekad ditonjolkan sebagai sebuah parti yang berbilang kaum berlandaskan konsep 'Malaysian Malaysia'.

Dap adalah serpihan kepada parti pemerintah di Singapura iaitu Pap dan mempunyai prinsip perjuangan yang sama yang memberi hak sama rata kepada semua rakyat tanpa mengira kaum, agama atau budaya.

Bagaimana muluk sekali pun garis prinsipnya, Dap tetap dilabel sebagai sebuah parti perkauman yang hanya memperjuangkan hak dan isu-isu untuk kaum Cina sahaja di dalam parti itu.

Sikap rasis tebalnya terserlah dalam banyak perkara sebelum ini umpamanya isu Universiti Merdeka, bahasa dan sekolah Cina, desakan menghapuskan kedudukan istimewa orang Melayu di sisi Perlembagaan, mempertikaikan Islam sebagai agama Persekutuan dan sebagainya.

Dengan sikap yang amat cendurung kepada kaum Cina, maka Dap tidak mampu mengikis imejnya sebagai sebuah parti politik yang rasis dan cauvinis di tengah-tengah sistem politik kepelbagaian di negara ini.

Imej 'suci' Dap kini mengalami tamparan yang maha hebat yang tidak mungkin dapat diperbaiki lagi dan terpahat selamanya sebagai igauan ngeri.

Pertama ia berhubung dengan keputusan pemilihan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu pada 15 Disember tahun lalu yang memperlihatkan kesemua lapan calon Melayu kalah dengan teruk sekali.

Keputusan itu 'mengejutkan' Setiausaha Agung Lim Guan Eng yang berkata beliau menyesali keadaan itu berlaku.

Keputusan itu bukan sahaja dikecam oleh pelbagai pihak tetapi dilihat sebagai satu lagi hujah yang tidak boleh dipatahkan bahawa sememangnya Dap sebuah parti Cina yang anti-Melayu dan anti-Islam.

Tetapi bencana yang lebih malang kepada Dap ialah usaha pemimpin tertinggi Dap untuk membuat 'damage control' atau mengawal keadaan dengan membuat pindaan selepas 19 hari keputusan pemilihan CEC.

Tindakan itu yang kini dilihat sebagai satu usaha manipulasi keputusan pemilihan parti telah meletakkan seorang tokoh muda 'Melayu' bernama Zairil Khir Johari sebagai pemenang unggul.

Daripada kedudukan nombor ke 65 dengan jumlah undi sebanyak 305 di dalam senarai keputusan pemilihan CEC, Zairil telah 'dilonjakkan' kepada nombor 20, kedudukan terakhir yang membolehkan beliau dipilih menduduki jawatankuasa tertinggi parti.

Dalam proses tergesa-gesa mengikis imej anti-Melayunya, Dap terpaksa mengorbankan salah seorang calon yang berjaya melayakkan dirinya mengambil kerusi di dalam CEC.

Vincent Wu Him Ven, yang berjaya meraih 1,202 undi kini ditendang kepada kedudukan nombor 26 dengan 669 undi, sekaligua terkeluar daripada senarai 20 calon teratas yang dipilih ke CEC.

Meletakkan Zairil menduduki kerusi CEC tidak menyelesaikan masalah kemelayuan Dap kerana Zairil adalah anak tiri kepada bekas pemimpin UMNO, Mohd Khir Johari yang mengahwini seorang wanita Cina bernama Christine Lim.

Tindakan Dap mengangkat Zairil ke dalam CEC telah memburukkan lagi keadaan kerana Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang ini memakai nama ayah tirinya untuk menunjukkan bahawa beliau seorang Melayu.

Jadi Dap telah menipu dan pada maa yang sama telah ditipu sebenarnya!

Menyahkan Vincent Vu sebagai pemenang yang sah juga akan bakal membawa implikasi politik besar kepada Dap kerana ahli-ahli pada peringkat akar umni telah mula mempertikaikan perbuatan yang dikira tidak bermoral dan beretika itu.

Malah Pengerusi Kebangsaan Dap, Karpal Singh mengakui 'kesilapan teknikal' dalam proses pengiraan undi namun beliau menolak gesaan untuk diadakan semula pemilihan parti.

Guan Eng dan bapanya, Kit Siang setakat ini tidak banyak memberi komen kerana mereka tahu tindakan memenangkan Zairil bukan sesuatu yang bijak dan kini telah memakan diri sendiri.

Kini serangan ketiga-tiga parti dalam ikatan Pakatan Rakyat terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung isu ketelusan dan keadilan untuk memastikan proses pilihan raya yang bersih hanyalah omongan kosong dan ilusi bagi mengaburi mata rakyat semata-mata.

Bak kata pelbagai pihak, sekiranya tidak mampu mengira undi daripada 1,823 perwakilan bagaimana pula hendak memerintah negara, satu pemerhatian yang tepat sekali mengena batang hidung Dap.

Kali ini dap tidak boleh lagi menutup sifat hipokrit dan munafiknya yang hanya melihat kesilapan dan kelemahan pihak musuh politik dan kerajaan tetapi diri sendiri terpalit dengan penipuan yang lebih hebat lagi.

Sebenarnya Dap telah terperangkap dalan jerat yang dipasangnya untuk memerangkap musuh tetapi malang tidak berbau kecundang kepada muslihatnya sendiri!

Harapan Dap untuk memperdaya pengundi Cina untuk mengundinya pada PRU-13 sudah tidak berkesan lagi dan kemungkinan undi Cina akan berbalik kepada Barisan Nasional.

Dalam dunia politik semuanya adalah mungkin dan kemungkinan senario ini berlaku tidak boleh dikesampingkan, hanya masa akan menentukan.

Sementara itu Dap seperti anjing yang cedera tidak lagi dapat berbuat apa-apa untuk mengembalikan keyakinan ahli terhadap parti itu kecuali menjilat lukanya sendiri.

Wednesday, 16 January 2013

DENGAR SINI WAHAI PUAK PENCHACHAI....

Guling kerajaan cara Arab tidak sesuai

KUALA LUMPUR 15 Jan. - Langkah untuk menggulingkan kerajaan mengikut cara Arab tidak sesuai dan tidak wajar dilakukan di Malaysia kerana apa yang diperjuangkan adalah berbeza.

Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, apa yang cuba dilakukan pembangkang dengan mengadakan demonstrasi atau himpunan tidak sama seperti di Arab kerana rakyat mereka ditindas tetapi ia tidak berlaku di Malaysia.

''Saya berani katakan mereka yang pergi ke himpunan pada Sabtu lepas, sembilan dari 10 yang hadir mempunyai kehidupan selesa dan mempunyai pekerjaan, berbanding peserta 'Kebangkitan Arab atau Arab Spring'.

''Para pemimpin pembangkang sebenarnya kecewa dengan keputusan himpunan lalu kerana gagal menunjukkan keganasan pihak polis di mata dunia.

''Mereka sebenarnya ingin menggambarkan Malaysia tidak aman dan memerlukan perubahan kepimpinan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penganjuran himpunan pembangkang Sabtu lalu menunjukkan pakatan itu mempunyai niat untuk menumbangkan kerajaan pilihan rakyat melalui cara yang ditiru dari negara-negara Arab.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, kaedah dari Arab yang digunakan pembangkang bagaimanapun tidak menunjukkan ciri-ciri demokrasi serta tidak kena pada tempatnya.
"Pembangkang adakan perhimpunan sebab mereka lihat diri mereka tidak boleh menang melalui cara demokrasi atau pilihan raya, jadi mereka tiru cara-cara di negara Arab.

"Tetapi kerajaan di sini bukan kerajaan kuku besi, kerajaan di Malaysia adalah kerajaan yang dipilih oleh rakyat," katanya

Mengulas lanjut, Dr. Mahathir mempertikaikan tujuan pakatan pembangkang yang selalu mengadakan himpunan sekiranya mereka terlibat dengan apa-apa kes mahkamah.

Beliau berkata, tindakan pakatan pembangkang mengadakan himpunan besar-besaran juga mewujudkan keadaan serba salah kepada pihak berkuasa yang bertanggungjawab menjaga ketenteraman awam.

Sementara itu, Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, mengadakan demonstrasi seperti yang dilakukan pembangkang adalah sesuatu yang hina dan rendah martabat.

''Rakyat telah mula jelak dengan tindakan mereka dan orang ramai tidak akan menyokong pemimpin yang cuba mengalih perhatian terhadap isu-isu peribadi mereka dengan membawa ke jalanan.

''Saya menyeru orang ramai supaya jangan sekali-kali mengundi pembangkang yang tidak menghormati demokrasi Negara," katanya.

JOM KITA BACA SURAT NIH...

SURAT TERBUKA KEPADA RAKYAT NEGERI PERAK: APA YANG TERJADI AKHIR INI ADALAH RAHMAT ALLAH SWT

(Nota: Aku dah hantar artikel ni ke Utusan Malaysia tapi aku tak sure samada ia akan diterima dan diterbitkan atau tidak. So, aku harap sangat korang yang bersetuju dgn artikel ini dan merasakan ia perlu disebarkan, please share kan URL page ni diblog dan FB korang. At least kalau Utusan tak terbitkan, tersebarla jugak artikel  ni sedikit sebanyak. Terimakasih banyak2 Yop dan Yong!)
 

Assalammualaikum wbt kepada semua saudara senegeri Teman,
Sesungguhnya, apa yang terjadi dalam sehari dua ini dimana terbongkarnya rahsia kekayaan dan keupayaan kewangan YB Ngeh Koo Ham sehingga beliau mampu untuk menyediakan RM31 juta untuk membeli dan memiliki (secara langsung dan tidak langsung) syarikat Upaya Padu Sdn Bhd (UPSB) seterusnya pengusahaan tanah pajakan dari Yayasan Islam Kelantan (YIK) seluas 10,526 ekar, adalah satu rahmat dari Allah SWT; satu petunjuk kepada ‘kita’ menjelang PRU13 nanti.
Di sini, Teman tidaklah akan menghujahkan yang tindakan YB Ngeh Koo Ham itu adalah salah dari segi undang-undang dan begitu juga dengan tindakan YIK. Sebaliknya, Teman akan membincangkan perkara-perkara yang zahir dan sahih sahaja. Perkara-perkara yang zahir dan sahih yang Teman maksudkan adalah seperti berikut:
    1)  Pembelian saham (seterusnya pertukaran hak-milik) UPSB kepada YB Ngeh Koo Ham kerana beliau sendiri mengaku akan perkara ini.
2  2) Walaupun proses pertukaran hak milik ini berlaku pada tahun ini (2012), tiada apa yang boleh mengubahkan hakikat bahawa UPSB memang telah mendapat pajakan tanah dari YIK seluas 10,526 ekar sejak 2006 lagi seperti yang dijelaskan oleh Setiausaha Akhbar YAB Menteri Besar Kelantan dalam artikel Harakah baru-baru ini.
3    3)   Dan selepas pertukaran 2012 ini, UPSB dimiliki hampir seratus-peratus oleh seorang individu yang bukan bumiputra dan fakta ini datang secara semulajadi hasil dari fakta 1) dan 2)
 

MALAYSIA IS THE BEST COUNTRY....

Malaysia destinasi paling mesra

 
LOKASI Jalan Bukit Bintang di bandar raya Kuala Lumpur merupakan satu daripada tumpuan pelancong asing yang berkunjung ke Malaysia. - GAMBAR HIASAN


SINGAPURA 16 Jan. - Malaysia dipilih sebagai destinasi percutian paling mesra di dunia bagi penganut Islam, mengatasi Mesir, Turki, Emiriyah Arab Bersatu (UAE), Arab Saudi dan Singapura, menurut satu tinjauan.

Tinjauan tersebut turut menyenaraikan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan Lapangan Terbang Suvarnabhumi, Thailand sebagai lapangan terbang yang mesra pelancong Islam.

Tinjauan oleh perunding percutian Crescentrating itu membuat pemilihan berdasarkan bagaimana sesebuah negara tersebut mampu menampung pertambahan pelancong Islam dalam memenuhi beberapa kriteria termasuk tahap keselamatan dalam negara, penyediaan makanan halal, kemudahan mengerjakan solat dan memenuhi keperluan yang berkaitan dengan pelancong Islam.

Malaysia mendapat 8.3 mata daripada 10 mata penuh, antara 50 buah negara yang disenaraikan.
Mesir berada di tempat kedua dengan 6.7 mata, diikuti UAE dan Turki yang berkongsi 6.6 mata, Arab Saudi 6.4 mata dan Singapura 6.3 mata.

Indonesia, Maghribi dan Jordan turut berkongsi 6.1 mata untuk berada di tangga keenam, diikuti Brunei, Qatar, Tunisia dan Oman di tangga ketujuh dengan 6.0 mata.

Ketua Eksekutif Crescentrating, Fazal Bahardeen berkata, Malaysia merupakan antara negara yang mudah bagi pelancong Islam menunaikan solat tidak kira di mana mereka berada, termasuk di kompleks membeli-belah dan juga di lapangan terbang.

"Malaysia juga berbeza dengan Indonesia yang tidak memberi penekanan kepada penyediaan makanan halal, walaupun ia merupakan negara yang mempunyai paling ramai penganut Islam di dunia," katanya.

Daripada segi destinasi membeli-belah pula, Dubai mengatasi Kuala Lumpur sebagai destinasi tumpuan bagi penganut Islam, diikuti Istanbul, Jeddah, Kaherah, Abu Dhabi, New Delhi, London dan Doha. - AFP

TUNJUK SAYA DI MANA UNTUNGNYA PAS, KATA MANTAN NAIB PRESIDEN PAS


Saya ingin membuat ulasan sedikit mengenai kenyataan daripada Dato Seri Jamil Khir, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dan Setiausaha Agong PAS Dato Mustafa Ali yang meminta supaya isu kalimah Allah dimatikan sahaja.
Pada prinsipnya saya bersetuju dengan gesaan tersebut. Walaubagaimanapun persetujuan saya tertakluk kepada perkara-perkara berikut :
a) Sekiranya setiap mereka yang terlibat terutamanya mereka yang mengusulkan kalimah Allah diizin pakai dalam Bible berbahasa Melayu melihat dan memahami peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan Enakmen-Enakmen Negeri yang telah dikeluarkan berhubung dengan isu ini. Semua pihak mesti bersedia mematuhi peruntukan-peruntukan yang sedia ada disamping menghormati sensitiviti umat Islam yang menjadi penduduk majoriti di negara ini kerana isu ini berkait langsung dengan permasalahan aqidah.
b) Lim Guan Eng sebagai pihak yang menimbulkan semula isu ini dalam ucapan hari Krismasnya baru-baru ini perlu menarik balik dan memohon maaf sercara terbuka di atas gesaan beliau supaya Kerajaan Persekutuan memberi izin kepada penganut Kristian menggunakan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu. Ternyata gesaan beliau itu telah menyinggung perasaan dan menimbulkan kemarahan umat Islam di Negara kita.
c) Semua pihak menghormati keputusan Majlis Syura Ulama PAS dan Fatwa yang dikeluarkan sebelum ini diperingkat Persekutuan dan peringkat Negeri mengenai penggunaan kalimah Allah.
Saya menganggap selagi ketiga-tiga perkara di atas tidak dilaksanakan dengan penuh keikhlasan dan kejujuran selagi itulah isu ini dan lain-lain isu yang berkaitan dengan agama khususnya Islam akan dijadikan modal politik yang akan terus dipolemikkan.
Saya juga ingin menyentuh mengenai tuntutan pihak-pihak tertentu yang saya percaya terdiri daripada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat yang menuntut supaya Majlis Syura Ulama PAS menarik balik keputusan yang dibuat. Pihak-pihak tersebut telah membuat ugutan untuk memencilkan PAS dalam PRU ke 13 akan datang.
Bagi saya tuntutan dan ugutan seperti ini hanya timbul daripada pihak yang mementingkan tuntutan nafsu jahat bukan daripada kewarasan akal fikiran dan hati yang bersih. Lalu dimanakah untungnya PAS untuk terus berada di dalam sebuah pakatan yang tidak menguntungkan perjuangannya itu.
Seperkara lagi, rakyat sedang menunggu-nunggu respons dan kenyataan rasmi daripada PKR dan DAP terhadap keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura PAS. Mengambil sikap mendiamkan diri bukan satu tindakan yang wajar disebabkan kedua-dua parti ini seperti yang diketahui umum mempunyai pandangan yang tersendiri yang bertentangan dengan pandangan rasmi PAS yang berkaitan dengan isu kalimah Allah ini.
Sekiranya pemimpin-pemimpin DAP dan PKR tersebut mendiamkan diri maka tidak salah bagi rakyat membuat anggapan bahawa sikap sedemikianlah yang akan terus diambil oleh mereka dalam hal-hal seperti ini sekiranya mereka berjaya ke Putrajaya seperti yang diigau-igaukan itu.
Akhirnya saya ingin mengambil kesempatan ini untuk sama-sama memanjangkan jemputan kepada seluruh masyarakat Islam di negeri Selangor khasnya untuk menghadirkan diri mengikuti kuliah khas daripada Prof Dato Dr Haron Din mengenai isu kalimah Allah di Masjid Negeri Shah Alam pada hari Jumaat 18 Januari, 2013 selepas solat Maghrib.
YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, Kuala Lumpur
16 Januari, 2013
***Prof Dato Dr Haron Din semakin menghampiri jamaah kita, semakin menjauhi kebobrokan PasDapiq...

Tuesday, 15 January 2013

SOLANG LAGI APEK TUNJUK LANGSI....

Ini solang lagi apek cilake. Mmg mau mati la ini apek. Lu ingat ini negala x de law ka? 


Lu mmg cilake...  Tp padan muka sama lu bila ada olang bantai lu balik...

 
 

KHAS UNTUK INSAN YANG BERGELAR SUAMI...

Minah harap lepas korang baca, jadikanlah surat ini sebagai pedoman....

                                                                        gambar hiasan
KISAHNYA :

Assalamualaikum….

Kehadapan ustaz yg saya hormati…saya tidak tahu..di mana ingin saya mulakan bicara ini… tetapi saya mesti menceritakn kisah ini pada ustaz supaya hati saya tenang dan mungkin dapat meredakan rasa berdosa…saya selama ini…ustaz mungkin tidak kenal saya namun saya mengenali ustaz..tak mengapalah kalau ustaz tak kenal saya pun….

Ustaz saya merupakan seorang lelaki yang mempunyai memori kehidupan lampau yg cukup menyedihkan…harap ustaz tidak bosan mendengarnya….Saya merupakan seorang suami..kepada seorang isteri yg amat baik dan setia….namun ustaz ..saya tidak pernah menghargai kasih dan sayangnya yang dicurahkan kepada saya….kerana pada waktu itu …mata hati saya terlalu buta untuk membezakan yang mana kaca dan permata.

Ustaz saya telah berkahwin dengan seorang wanita yang pada asalnya tidak saya cintai….dia seorang yang sederhana pada segi paras rupanya….seorang yang tidak pandai bergaya …tetapi kuat pegangan agamanya…. bertudung labuh…bersopan santun.. baik budi bahasanya…. Untuk pengetahuan ustaz perkahwinan kami ini.. segala-galanya….diaturkan oleh keluarga dalam keadaan saya masih belum bersedia…

Ustaz terus terang saya katakan yang saya sudah pun mempunyai teman wanita yg jauh lebih cantik daripada isteri saya dan kami amat menyintai antara satu sama lain….cumanya saya akui teman wanita saya ini agak sosial sedikit dan tidak menutup aurat……Ustaz selepas berkahwin dengan isteri saya itu…jiwa saya menjadi kacau dan keliru…..saya amat marah kepada isteri saya…kerana pada anggapan saya kerana dialah saya tidak dapat bersama kekasih saya yg amat saya cintai itu.
Ustaz sepanjang kehidupan kami…saya selalu sahaja mencari jalan untuk menyakitkan hatinya…dengan harapan kami akan bercerai setelah dia tak tahan dengan kerenah saya….namun rupanya ustaz…isteri saya ini adalah wanita yang penyabar….pernah saya tidak balik ke rumah..dengan tujuan isteri saya akan membenci saya…tetapi selama mana lambat sekalipun saya balik ..dia akan tunggu saya dan bila saya masuk ke dalam rumah…dia menyambutnya dengan mesra dan bertanya: “Abang dah makan…?Nak saya panaskan lauk dan hidangkan makanan?”

Ustaz…pernah suatu hari saya menampar mukanya….apabila dia bertanya pada saya…”Abang dah solat?…abang tak pernah solat ke?…..Paannggg..!!satu tamparan kuat saya berikan di pipinya….perasaan geram..marah dan rasa terhina….bercampur ego yg menggila…Bengkak pipinya…dia menangis terisak-isak……saya ingatkan mungkin dia akan membenci saya..tetapi rupa-rupanya…..dia bersabar dan melayan saya sebagai suaminya.

Ustaz pernah suatu hari…dia ingin bermanja dengan saya…..membawa sepinggan nasi goreng yang digoreng…untuk saya …pada masa itu saya sedang berbual mesra dengan kekasih saya di dalam handphone……ketika dia ingin menyuapkan nasi kemulut saya….saya tolak pinggan …sehingga jatuh berkecai bersama nasi goreng yang digoreng khas untuk saya…..dengan linangan air mata….dia mengutip setiap butiran nasi goreng yang berhamburan ke lantai…

Ustaz saya bertambah lupa daratan…saya habiskan masa berhibur dan berlibur dengan kawan-kawan di luar..dengan harapan isteri saya akan lebih sakit hati dan meninggalkan saya rupanya dia tetap tabah dan bersabar…..pernah juga saya menendang badannya kerana dia menasihati saya supaya tidak mencari hiburan dengan jalan yang dimurkai Allah.
Ustaz….pernah suatu ketika apabila keluarganya datang bertanyakan khabar dia kata dia amat bahagia bersama saya…tapi sebenarnya hanya saya yang tahu dia berbohong.

Ustaz suatu hari saya telah diberikan balasan oleh Allah…dan saya kira itu adalah balasan…apabila saya terlibat dengan kemalangan….tulang paha saya patah dan dan sememangnya saya tidak berdaya utk bangun….hampir lima bulan saya terbaring tidak berdaya….ketika itulah isteri saya menjaga saya dengan setia sekali…..berak kencing saya… dia tadahkan… dia basuhkan tanpa ada rungutan atau perasaan genyi mahupun geli ….dialah yang memandikan saya…menggosok badan saya dan memakaikan pakaian utk saya….bila saya mengerang sakit kerana kaki yang bengkak di tengah malam…berdenyut-denyut sakitnya…dialah yang bangun …..dalam keadaan mengantuk dan terhoyong hayang kerana tidak cukup tidur..dia datang kepada saya dan menyapukan ubat krim dan memberi saya ubat penahan sakit…sehingga saya rasa lega dan tertidur….tetapi isteri saya tidak tidur hingga ke pagi…….risau saya mengerang kesakitan lagi.

Ustaz isteri sayalah yang menyuapkan saya makan…dia sendiri tidak akan makan…melainkan setelah saya kenyang….dia akan membuatkan makanan dan minuman mengikut kehendak dan selera saya

Bila saya kenangkan kembali….sewaktu saya terlantar sakit tiada siapa pun dari teman-teman yang setia berjoli dengan saya dahulu… datang menghulurkan bantuan apatah lagi melawat…kekasih saya..lagi lah..apabila dapat tahu saya kemalangan dan tidak boleh bangun…dia tidak mahu lagi..menghubungi saya malah meminta hubungan kami diputuskan..kononnya saya suami orang..huh..sekarang baru dia kata saya suami orang..dulu….dialah yang menghasut dan memberikan harapan pada saya untuk membenci isteri saya… ketika itu barulah saya sedar betapa besarnya kesilapan dan dosa yang telah saya lakukan…Ustaz…..saya …kasar..kejam dan zalim kepada isteri yg menyayangi saya….besarnya dosa saya…..amat menyesal rasanya.

Ustaz….ketika saya boleh berjalan ..sedikit demi sedikit…dan saya beransur pulih….isteri saya jatuh sakit…..badannya menjadi kurus kering….tiada selera makan…terbaring..tak bermaya…..kata doktor yang merawatnya….isteri saya jadi begitu kerana terlalu letih dan susah hati….hati saya menjadi sebak..kerana saya tahu sayalah puncanya….

Ustaz kesihatan isteri saya makin teruk…..mukanya makin pucat….tetapi dia tetap senyum….saya menangis sepuas-puasnya memohon ampun dan maaf di atas kejahatan yg pernah saya lakukan terhadapnya….dia hanya tenang dan menjawab dia telah lama maafkan saya….”Abang saya dah lama maafkan abang…saya sayangkan abang”……berderai airmata saya hancur hati saya….pilu bercampur sebak yang amat sangat…diikuti dengan perasaan menyesal.

Ustaz selepas itu isteri saya di masukkan ke dalam wad kecemasan…..saya menjaganya setiap hari….saya belai rambutnya saya kucup dahinya…sambil airmata ini tidak berhenti—henti mengalir…”Jangan menangis bang….bukan salah abang…..mungkin saya ni yang tidak pandai mengambil hati abang…”Berdentum….seolah-olah hati saya disambar halilintar…saya menangis lagi….sehingga keluarga yang datang melawat terpaksa menenangkan saya…..malah ada yang memuji saya ….kerana beranggapan saya suami yang amat menyayangi isteri…..ternyata pujian itu bagaikan sumpahan utk saya.

Ustaz…..isteri saya ada berkata…dia meminta maaf kerana tidak dapat melahirkan zuriat untuk saya..kerana masanya utk menghadap ilahi semakin hampir….saya meraung….merayu kepadanya agar tidak meninggalkan saya…tapi katanya…setiap yang hidup pasti akan mati…dan dia meminta saya menjaga diri baik-baik….kerana dia tidak boleh lagi menjaga saya….ustaz..saya menangis …sehingga saya menjadi lemah….apabila dia mengucapkan kata kata terakhir itu.

Ustaz…tepat jam 3.00 ptg…setelah dua minggu berada di hospital…isteri saya telah pergi meninggalkan saya selama-lamanya….dengan bebanan dosa dan jutaan kesalan yang menerjah hati ini…saya meraung semahu-mahunya….menyesal di atas kekasaran yg pernah saya lakukan.

Ustaz jiwa saya tak tenteram…apakah Allah akan mengampunkan dosa saya ini…..apakah kekasaran dan kejahatan serta layanan buruk saya kepada isteri ….akan diampunkan Allah….tolonglah ustaz saya amat menderita…..jiwa saya terseksa…..mungkin ini hukuman yang patut saya terima.

Masih terngiang di telinga saya pesanan akhir isteri saya..”abang…jagalah diri baik-baik….jangan lupa tunaikan solat….berbuat baik… takutlah kepada Allah….dan jika bertemu dengan insan bernama isteri….jangan berkasar dengannya sayangilah dirinya.”

Ustaz sebelum isteri saya menghembuskan nafas terakhir…dia ada meninggalkan satu nota dan sebuah lagu untuk saya dengar dan hayati….lagu itu adalah harapan yang dia impikan dari saya tetapi tidak sempat dia nikmati….kasih sayang yang terkandung dalam lagu itu…dia harapakan dari saya….Di dalam nota itu dia menulis “Abang..dengarlah lagu ini dan ingatlah saya selalu…Dahulu…saya senantiasa menanti abang pulang ke rumah…Saya teringin sangat nak makan bersama abang…..mendengar cerita abang….menyambut abang pulang dari kerja….bergurau dan bermanja dengan abang…..memeluk abang ketika tidur…..tetapi semuanya mungkin tidak sempat bagi saya…jaga diri…..sayang abang….selamanya.

Ustaz ….saya harap ustaz tak marah saya meluahkan perasaan begini panjang pada ustaz….kerana inilah pesan isteri saya sekiranya saya merasa terlalu sedih…ceritakanlah pada ustaz dia tahulah apa nak buat utk tenangkan abang……Ustaz….saya harap cerita saya ini dijadikan teladan bagi mereeka yg bergelar suami….sayangilah isteri anda….selama mana anda berpeluang utk berbuat begitu…janganlah terjerumus dengan kesilapan yg saya lakukan…pasti anda akan menyesal tak sudah…..
Terima kasih ustaz….doakan saya...


TU LA DIA KALAU DAH DASAR PENIPU....

BEKAS KAKITANGAN ADUN DAP DITAHAN ATAS TUDUHAN MENIPU
 
 
Seorang bekas kakitangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Selangor telah diberkas polis kerana dipercayai terbabit dalam kes penipuan lebih 20 mangsa membabitkan kerugian lebih RM30,000.

Wanita berusia 41 tahun itu, ditahan sepasukan polis di Desa Mentari, Petaling Jaya, dekat sini, lewat petang semalam berdasarkan beberapa laporan polis yang dibuat mangsanya kelmarin. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Difahamkan, setakat ini, suspek dipercayai sudah menipu seramai 22 orang dengan setiap seorang mengalami kerugian sebanyak RM1,500.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Yahaya Ramli ketika dihubungi mengesahkan penangkapan suspek.

Katanya, siasatan awal mendapati wanita terbabit pernah bekerja dengan Adun Subang Jaya.

“Pengadu dalam kes ini adalah ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh. Beliau melaporkan terdapat 22 individu yang didaftarkan untuk menerima sumbangan bantuan Skim Mesra Usia Emas (RM1,500 setiap seorang) tidak menerima sumbangan berkenaan.

“Selepas disiasat, suspek didapati mengemukakan surat wakil yang mempunyai tandatangan milik penerima sumbangan yang dipercayai dipalsukan untuk mengambil sumbangan berjumlah RM33,000 berkenaan,” katanya.

Menurutnya, kes kini disiasat mengikut Seksyen 408 Kanun Keseksaan dan polis akan mendapatkan perintah tahanan reman terhadapnya di mahkamah hari ini bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan.

You Have To Know That...

Revolusi Mesir : "Tun Mahathir Milik Orang Islam"


Oleh Kamarn J.

Salam semua, sudah lama saya tak beri posting kat sini. Sebenarnya sibuk sikit dan turut sibuk berdebat dengan pak2 Arab Mesir dan orang putih yang dok sibuk dengan revolusi Mesir baru2 ni di wall mereka. Dan saya sungguh tak sangka, puak2 muda Arab revolusi tu sangat memuja Tun Mahathir bila saya beritahu, saya dari Malaysia. Dan mereka menyatakan Tun Mahathir bukan milik Malaysia sahaja TETAPI MILIK ORANG ISLAM, beliau tak sepatutnya bersara. WOW! 

Saya buka komen saya dengan, "Revolusi Mesir ni tidak akan bawa sebarang kebaikan kepada rakyat Mesir tetapi hanya keburukan, kamu semua dah terkena dengan permainan organisasi2 barat seperti IMF". Pada awalnya ramai Pak Arab marah dengan saya. Kemudian saya pastekan fakta IMF di wall mereka. Dan saya bertanya soalan cepu emas "Jika Revolusi kamu benar, habis tu kenapa polisi ekonomi negara kamu ditentukan di France oleh organisasi IMF sebelum kamu melantik PM baru kamu, dan kenapa tidak ditentukan di Parlimen kamu sendiri seperti negara saya dan negara lain?". Terkedu pak2 Arab revolusi nak jawab. 



Ada orang putih mengatakan orang2 Arab mempunyai pilihan, tetapi mereka tetap meilih diktator dan monarki yang korup. Jawapan saya mudah. Dari fakta sejarah, rakyat2 di tanah Arab tidak pernah bebas memilih ketua dan hala tuju negara mereka semenjak Revolusi Arab menentang khalifah Uthmaniah pada awal 1900 an, apabila mereka ditipu oleh Lawrence of Arabia, bermula dari monarki, diktator dan sampai hari ni masih ditentukan oleh kuasa barat. Hangpa boleh kaji sendiri latar belakang mereka semua seperti Saddam Hussin, Gadafi yang termasuk dalam monarki Arab Saudi. Begitu juga revolusi Mesir ni. Realitinya, barat masih tidak mahu negara2 Arab bebas menentukan hala tuju mereka sendiri. 

Ada pulak puak Salafi mengatakan Mesir akan melaksanakan undang2 Islam. Saya jawab dengan mudah, "Kamu akan gagal dan tidak akan berjaya melaksanakan undang2 tersebut. Sebabnya mudah, membentuk struktur perundangan baru akan mendatangkan kos, macamana kamu nak biayai kalau POLISI EKONOMI negara kamu berada di tangan IMF? IMF akan menentukan belanjawan negara kamu, bukannya kabinet pemimpin kamu." Terkedu pak Arab Salafis nak jawab  … hehehe.

Saya selalu berdebat di discussion board TIME Magazine semenjak 2 bulan lepas. Saya tak save link tersebut sebab tempat tu bukan favorite saya, cuma saya suka dengan topik artikel TIME tersebut – “Siapa sebenarnya "in control" Mesir hari ni, adakah puak2 demokrasi atau ektremis Islam? Dan komen2 saya menyatakan fakta -DUA2 TIDAK MENGUASAI MESIR tetapi sebaliknya IMF. Negara ni ibarat macam syarikat la, tapi dalam skala besar,. Siapa yang control "check book" negara tu, dialah control negara tu. La ni IMFla yang control "check book" Mesir sebab dia dah tentukan POLISI EKONOMI MESIR semenjak April. 

Antara komen2 saya yang menyebabkan pak Arab2 revolusi terkedu nak jawab, "How these Egyptians Salafists going to implement their Sharia law? To implement, it need funds from their budgetary system and IMF already dictates their economic policies, so how? Reality is, IMF already calling the shots in their economic policies and Egypt took it in last April and indirectly the west already took control Egypt through their economic policies. The reality is, the west are the "real" players here not these extremists. So much for Egypt revolution and democracy  … hahaha. This is real fact." (Ada berpuluh komen saya, tapi tak ingatla, yang block buster kasi puak2 revolusi ternganga saya ingat  … hehehe"). 

Ini pula komen saya bagi geng2 Mat Saleh terkedu bila mereka dok kutuk gerakan Islam di Mesir yang kononnya nak merampas revolusi rakyat Mesir ; “Facts are facts and speculations are speculations. Facts are the IMF/west already took control Egypt by dictating/controlling their economic policies since April after Egypt took the loan. Controlling/dictating their economic policies means controlling Egypt. Their economic policies are decided even before their new parliamentary line up and leader elected by Egyptians  … hahaha. So now, WHO IS ACTUALLY CONTROLLING EGYPT? 

Saya juga ada komen kat pak Arab2 ni, “Revolusi kamu ni ada cacat celanya sebab involve 3rd party macam Soros dan IMF ni. Ini akan lebih banyak beri kebaikan kepada orang luar jika dibandingkan dengan rakyat Mesir melalui liberalisasi ekonomi yang keterlaluan. Contoh kat Iraq, siapa yang untung la ni? Rakyat Iraq ke atau syarikat2 luar negara macam Halliburton dan lain2 tu? Setakat ni rakyat Iraq masih jadi pelarian dan dok ternganga je. Oil for food program pun syarikat luar yang untung, rakyat Iraq masih ada yang tak cukup makan. So ini akan jadi pada Mesir jugak, maklumlah barat hendak selesaikan masalah kritikal ekonomi mereka. Agaknya, dari mana duit mereka nak kebas? Semestinya dari negara2 Arab yang baru  buat revolusi ni. 

Ada seorang pak Arab tanya saya dari mana sumber info saya, sebab kononnya saya menghina revolusi Mesir. Saya jawab mudah, “Itulah kamu tak peka, sementara kamu dok sibuk kat tengah jalanraya, puak2 IMF ni dok tibai bursa saham dan komoditi negara kamu secara spekulasi” Saya terus bagi link IMF yang menunjukkan IMF sudah pun merangka polisi2 ekonomi untuk Mesir. Takde konspirasi teori pun, straight forward je  … hahaha (komen ni saya dapat paling banyak "LIKE")

  Macamana nama Tun Mahathir boleh naik dalam discussion board artikel tu, bila ada antara mereka tanya saya dari negara mana, saya jawab Malaysia. Terus nama Tun Mahathir naik. Tak sangka ramai orang Arab penyokong revolusi  tu terus bagi respek kat saya yang pada awalnya marah kat saya sebab2 komen2 saya. 

Dan paling menarik perhatian saya, ada pulak yang menyatakan, kalau Tun Mahathir yang lead Revolusi Mesir, Mesir akan jadi lebih baik. Tetapi saya jawab balik, “Kalau Tun Mahathir yang lead revolusi kamu, beliau tidak akan ambik IMF. Polisi Ekonomi adalah darah sesuatu negara. Ia sepatutnya milik negara, bukan orang luar seperti IMF. Jikalau orang luar yang tentukan polisi ekonomi negara kita, maknanya kita masih tidak bebas”.

Saya pun tak sangka, puak2 revolusi Arab tu banyak yang PRO MAHATHIR rupanya, bukannya PRO ANWAR  … hahaha. Anwar je perasan  … hahaha. Saya bagitahu mereka, “Tun Mahathir dah pencen, dia tak akan lead revolusi kamu pun. Kalau berminat belilah buku dia melalui MPHonline, atau boleh download digital copy, manalah tahu idea2 dia boleh bantu perbetulkan revolusi kamu”.


Artikel berkaitan - Revolusi "Mesir Baru" - Idamkan Pemimpin seperti Tun Mahathir

Boleh percaya ke nih? Janji dulu pun tak tertunai????


Korang percaya ke dengan janji-janji depa nih? Klik je http://pasbagandatoh.blogspot.com/2013/01/apakah-10-tawaran-negara-berkebajikan.html

Monday, 14 January 2013

Niat guling kerajaan


CYBERJAYA 14 Jan. - Penganjuran himpunan pembangkang Sabtu lalu menunjukkan pakatan itu mempunyai niat untuk menumbangkan kerajaan pilihan rakyat melalui cara yang ditiru dari negara-negara Arab.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, kaedah dari Arab yang digunakan pembangkang bagaimanapun tidak menunjukkan ciri-ciri demokrasi serta tidak kena pada tempatnya.
''Pembangkang adakan perhimpunan sebab mereka lihat diri mereka tidak boleh menang melalui cara demokrasi atau pilihan raya, jadi mereka tiru cara-cara di negara Arab.

''Tetapi kerajaan di sini bukan kerajaan kuku besi, kerajaan di Malaysia adalah kerajaan yang dipilih oleh rakyat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan di Cyberjaya di sini hari ini.

Dalam lawatan tersebut, Dr. Mahathir telah diberi taklimat oleh pemaju utama Cyberjaya, Setia Haruman Sdn. Bhd. (SHSD) mengenai projek-projek yang sedang dan bakal dijalankan di bandar pintar tersebut.
Mengulas lanjut, Dr. Mahathir mempertikaikan tujuan pakatan pembangkang yang selalu mengadakan himpunan sekiranya mereka terlibat dengan apa-apa kes mahkamah.

''Walaupun boleh buat demonstrasi dalam negara demokrasi, mereka kenalah ada alasannya dan bukan adakan demonstrasi mengenai Shamsidar," katanya.

Beliau berkata, tindakan pakatan pembangkang mengadakan himpunan besar-besaran juga mewujudkan keadaan serba salah kepada pihak berkuasa yang bertanggungjawab menjaga ketenteraman awam.

''Pihak berkuasa pun serba salah sebab kalau mereka ambil tindakan maka akan dituduh sebagai kasar, tetapi mereka tetap diperkatakan kalau mereka longgar sedikit," katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr. Mahathir berkata, Malaysia mesti mempunyai sistem ganjaran kepada bakat asing supaya tenaga kerja yang mempunyai kepakaran akan memilih untuk berkhidmat di negara ini.

''Saya masih berpegang kepada pendapat bahawa kita perlu beri taraf pemastautin tetap kepada bakat asing. Banyak negara yang dikatakan maju sebenarnya bergantung kepada bakat asing yang berkebolehan," katanya.

Sumber : Utusan Malaysia

KHAS UNTUK PEROKOK TEGAR....

Kerajaan pantau jualan rokok elektronik


BANGI - Kementerian Kesihatan memantau rapi penjualan rokok elektronik atau e-cigarette di pasaran bagi memastikan ia tidak menjejas kesihatan penggunanya, kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.
  
Beliau berkata kementerian telah mengesan terdapat rokok elektronik yang mempunyai cecair nikotin dalam pelbagai kepekatan di pasaran.
  
"Pengguna harus tahu bahawa rokok elektronik yang terdapat cecair nikotin akan membawa padah kepada pengguna kerana ia hanya meningkatkan ketagihan merokok. Ia boleh menjadi suatu bencana," katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen '1,000 Hari Pertama Kehidupan Ke arah Generasi Sihat' di Klinik Kesihatan Bandar Seri Putra semalam.

Beliau diminta mengulas kenyataan Pengarah kesihatan Negeri Sarawak Datuk Dr Zulkifli Jantan bahawa menjual, mengedar atau menyimpan rokok elektronik adalah satu kesalahan di bawah Akta Racun 1952 serta Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984.
  
Akhir-Akhir ini, rokok elektronik yang menggunakan cecair bagi menghasilkan wap dalam rokok itu dijual secara berleluasa dan mendapat sambutan hangat di kalangan perokok.
 
Menteri Kesihatan berkata, pada ketika ini tiada kawalan berhubung penjualannya di negara ini kerana rokok elektronik tanpa cecair nikotin diguna untuk mengurangkan ketagihan perokok.
  
"Justeru, kita perlu meneliti kegunaan e-cigarette," katanya.
  
Bagaimanapun, beliau berkata, kementerian mengawal penjualan cecair nikotin mengikut Akta Racun 1952 dan ia hanya boleh dibeli melalui ahli farmasi berlesen serta pengamal perubatan berdaftar.
  
"Kementerian Kesihatan mengawal penjualan cecair nikotin agar ia tidak boleh dijual sebarangan kerana penggunaan yang berlebihan dalam rokok eletronik akan meningkatkan ketagihan terhadap rokok dan memudaratkan kesihatan," katanya.
  
Selain itu, Liow berkata kajian terperinci akan dibuat untuk melihat bagaimana rokok elektronik boleh membantu perokok mengurangkan ketagihan. - Bernama

Thursday, 10 January 2013

TAK BERBALOI LANGSUNG.....

Remaja perempuan didenda RM425 kerana dera anak kucing





KENT 10 Jan. - Dua remaja perempuan Britain menggemparkan ramai pihak apabila aksi mereka menghayun seekor anak kucing menggunakan ekor haiwan itu dirakam dan disebarkan di dalam laman sosial Facebook.

Remaja berusia 15 dan 16 itu turut membaling ke arah satu sama lain anak kucing berusia lapan minggu sambil ketawa di sebuah kediaman yang terletak di Isle of Sheppey, di sini.

Walau bagaimanapun, kedua-dua remaja itu ditangkap dan didenda sebanyak 85 pound (RM425) selepas aksi mereka dilapor kepada polis.

Mereka turut diarahkan bertemu panel khas bagi memastikan tidak terlibat dalam perlakuan sedemikian selama sembilan bulan lagi dan tidak layak memelihara haiwan selama setahun, selepas mengakui kesalahan tersebut di Mahkamah Belia Maidstone.

Ketua Inspektor Persatuan Diraja Membanteras Jenayah Kekejaman terhadap Haiwan (RSPCA), Steve Dockery berkata, rakaman itu sangat mengejutkan ramai pihak.

"Paling membimbangkan apabila remaja tersebut menganggap perbuatan mereka melucukan.
"Penderaan haiwan bagi tujuan hiburan tidak boleh dipandang ringan, tambahan lagi disebarkan di dalam laman sosial, seolah-olah mengatakan perbuatan tersebut boleh diterima," katanya.

Walau bagaimanapun, anak kucing tersebut terselamat dan kini ditempatkan bersama penjaga baharu yang menjaganya dengan baik.

Doktor haiwan yang melakukan pemeriksaan tersebut mendapati anak kucing itu hanya mengalami tekanan dan menakjubkan apabila tidak mengalami kecederaan fizikal yang teruk.

Seorang lagi rakan kepada dua remaja yang bertanggungjawab merakamkan aksi itu mengaku tidak bersalah dan dijangka dibicarakan pada satu tarikh yang tidak dinyatakan. - AGENSI

SEE YOU IN COURT!!!!

Tunku Aziz cabar Karpal bertemu di mahkamah

KUALA LUMPUR 10 Jan. - Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menegaskan, beliau tidak akan sesekali menarik balik kenyataannya seperti yang tersiar dalam artikel bertajuk DAP's Triumph of Chauvinistic Will (Kejayaan Semangat Cauvinis DAP).

Sebaliknya, beliau mencabar Pengerusi DAP, Karpal Singh untuk bertemunya di mahkamah.
"Mengapa saya perlu menarik balik kenyataan dalam tulisan saya? Jika perkara tersebut benar, mengapa saya harus tarik balik?

"Saya ingin ungkap pepatah popular Karpal, 'langkah mayat saya dulu' sebelum minta saya tarik balik, kita jumpa sahaja di mahkamah untuk menentukan siapa sebenarnya yang berbohong dalam perkara ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Baru-baru ini, Karpal mendakwa Tunku Abdul Aziz menuduhnya menghalang ahli DAP daripada menerima darjah kebesaran negeri seperti ditulis dalam artikel yang disiarkan sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada 22 Disember tahun lalu.

Barikutan itu, beliau menggesa kenyataan tersebut ditarik balik kerana berpendapat artikel itu ditulis untuk sengaja memburukkan dirinya pada pandangan Orang Melayu di negara ini. Tunku Aziz menambah, adalah cukup jelas, pemberian darjah kebesaran merupakan pangkat dan penghargaan yang diberikan oleh raja-raja Melayu yang beragama Islam.

"Ironi sungguh kenyataan Karpal kerana pemberian darjah di negara ini sebenarnya diberikan oleh golongan raja yang berketurunan Melayu, bukannya Cina, India atau Iban, bukan begitu? Karpal sememangnya menghalang pemberian darjah kebesaran ini dari pembesar Melayu," tegasnya.

Tunku Abdul Aziz  turut membidas sikap Karpal yang meminta beliau berhenti mengkritik DAP. "Nampaknya Karpal terlupa, saya sudah meninggalkan parti tersebut. Antara saya dan DAP sudah tidak ada sebarang pertalian. SAya bukan lagi 'boneka' untuk menurut sebarang perintah mereka.

" Saya nasihatkan DAP untuk bersikap lebih terbuka dengan kritikan yang saya buat. Sudah semestinya saya bebas untuk mengeluarkan sebarang pendapat,: ujarnya.

Jelas beliau, adalah satu kesilapan besar bagi beliau untuk mempercayai DAP sebagai sebuah parti multinasional DAP seperti yang digambarkan kerana hakikatnya DAP merupakan sebuah parti Cina.

Dalam perkembangan lain, Tunku Abdul Aziz menafikan khabar angin yang beliau telah ditawarkan menjad Gabenor Pulau Pinang.

** Amacam Karpal? Ada Bran????



KOMIK YG MENYALAHGUNAKAN NAMA ALLAH


BAHANA JIKA MEMBENARKAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH UNTUK AGAMA LAIN.

Gambar ini adalah satu petikan dari komik: Kisah Paling Menarik Yang Pernah Diceritakan.

Cuba lihat dialog kartun yang paling last sekali yang berbunyi

" Ketika semua sudah siap, Allah menjalankan rencananya. Semuanya dimulai dengan seorang bayi"

selepas itu terus diceritakan tentang Yesus/Jesus.

Selamatkan Akidah Anak-anak kita.

APA NAK JADI NIH????

JESUS ADALAH AALLAH DALAM BENTUK MANUSIA?! NAUZIBILLAH!!!


Part I, Klik d SINI bagi yang nak tau sapa Bapak Iblis Malaysia !!

Islam bakal bercelaru kerana politik sesat yang dalam diri mereka hanya satu - MENANG PRU13 dengan apa cara sekali pun walaupun terpaksa gadaikan kesucian Islam dan maruah bangsa.

Allah cipta manusia dan jin untuk sujud taat padaNya..Allah hantar Nabi dan Rasul untuk menjadi perantara antara Pencipta dan Makhluk yang d ciptanya..memberi gambaran akhirat..memberitahu apa janji Allah dan apa amaran Allah..ini yang ada dalam diri ummat Islam. Ini IMAN yang wajib ada. Yakin pada Allah dan ikut cara hidup Nabi yang d hantar ketika itu.