Wednesday 25 December 2013

IM BACK

Assalamualaikum to all kaum2 blogger....


 
Lama kan Minah tak kuar artikel kan.. So sorry.. Lately Minah bz. Ditambah pulak dengan masalah blog. Tak pe la. Apapun, Minah bersyukur kerana masih dapat menulis artikel untuk tatapan korang semua. 

Misi Minah, Minah nak pastikan PR tumbang terus. Menyusahkan orang lain je. Dalam UMNO pulak, Minah nak sumbangkan idea dan tenaga secara profesional. Minah perlu bersikap profesional kerana Minah tau bukan semua orang bahagian suka cara Minah. Even, Minah tau sebenarnya depa tak nak Minah duduk kat seat Minah sekarang. Kalau boleh, mereka nak pastikan Minah tak de dalam barisan mereka. Tapi, Allah maha berkuasa. Dia dah tetapkan kerusi tu untuk Minah.

Cuma Minah tak faham. Kenapa yang lebih gedik tu yang mereka nak. Sedangkan selama ni, apa je masalah yang berlaku, Minah yang tanggung walaupun sebenarnya bukan salah Minah. Bukan tu je. Minah berkorban untuk bangsa Minah, Minah selalu dimaki hamun, dikutuk, malah dicop memandai2, sedangkan Minah buat ikut arahan.

Kekadang betul kata orang. Dalam parti, yang buat kerja tak dipandang, yang just tengok, kaki bodek, kaki menggedik, itu yang dipandang. Minah yang tak gedik, dikatakan gedik. I don't understand about this. Yang bestnya, bila senang, Minah diketepikan. Bila susah, Minah antara yang dicari.

Tapi tak pe la. Minah redha. So, Minah decide lebih baik Minah kekalkan sikap Minah iaitu low profile. Maknanya Minah hanya muncul kalau ada program atau timbul sebarang isu yang membabitkan Islam, Melayu dan UMNO. Bila dah settle, Minah akan menyepi. Mungkin itu lebih baik. Sekurang-kurangnya Minah boleh tumpu perhatian pada pelajaran. 

Cakap pasal pelajaran, Minah buat keputusan untuk sambung degree. Insyaallah, Minah start class on Februari. Mungkin ini yang terbaik untuk masa depan Minah. Sebab Minah sedar yang hayat Minah dalam Puteri tinggal 3 tahun. Jadi, inilah masa yang terbaik untuk Minah buat apa yang Minah tak sempat nak buat dulu. 

So, Minah harap korang tetap menyokong Minah dan doakan Minah berjaya. Minah sayangkan korang semua, Islam, Melayu dan UMNO.....

No comments:

Post a Comment