Monday 10 September 2012

Kan dah kantoi.....


TERBARU !! PISTOL BODYGUARD ANWAR MILIK SEORANG DATO' ?!! NAMA PEMILIK D DEDAHKAN !!


Makluman d terima sebentar tadi menyatakan nama pengawal peribadi Anwar bernama Harizal Bin Zahid.Harizal adalah pengawal peribadi berkerja dengan syarikat Riswan Security Enterprise yang beralamat di Wisma Mutiara Jalan Sungai Besi Kuala Lumpur.memang benar Harizal telah mengeluarkan pistol dengan alasan untuk mempertahankan Anwar dari dicederakan.

Akan tetapi patutkah tindakan beliau mengeluarkan pistol sedangkan rombongan Anwar berada didalam Bas dan pintu bas masih tertutup dan masih didalam keadaan yang boleh dianggap selamat serta tindakan Harizal itu nampak seperti tindakan membuta tuli dan tidak beretika dalam menjalankan tugasnya sebagai pegawal peribadi.Jika Anwar berada dikeadaan yang terbuka tindakanya boleh diterima akal dengan mengeluarkan pistol.

Saksi kejadian tersebut adalah seorang Polis dan Harizal telah ditahan dan selepas diambil keterangan beliau telah dilepaskan manakala pistol tersebut telah dirampas oleh polis dan masih lagi berada didalam simpanan Polis.MKP dimaklumkan bahawa pistol berkenaan di daftarkan diatas nama Dato' Sallehuddin Bin Haji Kasim...
Sehingga kini masih belum dapat dipastikan bahawa Dato Sallehuddin adalah pemilik syarikat keselamatan berkenaan.Kemungkinan jugak Dato' Sallehuddin ini adalah penyokong tegar Anwar atau sekadar menjalankan perniagaan hanya mencari makan.
Belum pun menjadi Perdana Menteri, Anwar Ibrahim sudah mempunyai "bodyguard" yang mengacukan senjata kepada Rakyat. Cuba perhatikan sewaktu Perdana Menteri DS Najib dihalang dan diserbu oleh 16 orang penyokong pembangkang termasuk 6 orang ahli AMK keadilan sewaktu di stesen KL sentral Julai tahun lepas, pengawal keselamatan DS Najib bersama-sama Unit Tindakan Khas (UTK) kelihatan "cool" dan bersahaja sahaja. 

* belum jadi Perdana Menteri, udah bodyguardnya berani acu pistol. kalau dah jadi Perdana Menteri agaknya, membunuh dikhalayak ramai pun berani kot. silap haribulan, terlanggar bahu pun on the spot je tembak....



No comments:

Post a Comment