Monday 20 May 2013

INILAH PARTI YANG PALING HIPOKRIT DAN PENGECUT KAT MALAYSIA....


DAP hipokrit, dwi standard - bekas ahli

KUALA LUMPUR 20 Mei - Tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh mengugut menyaman Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim kerana mendedahkan rahsia parti itu disifatkan sebagai hipokrit dan dwi standard.

Bekas Setiausaha Organisasi DAP Bahagian Jelutong, Mohamed Razali Abdul Rahman berkata, Karpal tidak sedar DAP selama ini melakukan perkara sama kerana sentiasa mahu mendedahkan kesalahan atau kesilapan yang kononnya dilakukan kerajaan.

Sehubungan itu, tambahnya, pemimpin DAP tersebut perlu bersedia dan menerima tindakan pihak lain yang mendedahkan kepincangan parti itu apatah lagi perkara berkenaan dilakukan bekas pemimpin dan ahli DAP sendiri.

"Saya sokong tindakan Tunku Abdul Aziz 100 peratus. Sekiranya Karpal dan DAP tidak melakukan perkara seperti didedahkan menerusi beberapa siri kenyataan Tunku Abdul Aziz sebelum ini, kenapa mereka perlu berasa takut," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kelantangan Tunku Abdul Aziz yang juga bekas Naib Pengerusi DAP yang terus nekad mendedahkan segala rahsia parti itu kepada umum walaupun Karpal mengugut akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya keadaan tersebut berterusan.

Dalam pada itu, bekas Setiausaha DAP Kampung Baru Balakong, Tan Chew Wah menyelar tindakan Karpal yang dilihat sebagai usaha terakhir mengunci mulut Tunku Abdul Aziz.

Katanya, Karpal tidak sewajarnya berbuat demikian memandangkan DAP selama ini sering mendabik dada kononnya menjadi parti yang mengamalkan demokrasi.

"Mahu dedahkan silap orang lain boleh, tetapi apabila ada orang lain mahu dedah salah dan rahsia sendiri, mereka melompat dan mahu saman.

"Ini sikap dwi standard yang diamalkan DAP. Mereka takut agenda yang direncana diketahui rakyat," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130521/po_01/DAP-hipokrit-dwi-standard---bekas-ahli#ixzz2TsmYLyXu
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment