Monday 10 December 2012

SAHIH DAH SEWEL TAHAP GABAN...

Abby Abadi Fitnah Tun Mahathir Tidak Bersolat!


Lagi fitnah ditaburkan oleh bekas pelakon dan penyanyi yang pernah kecoh berhubung KETIADAAN DARA sewaktu berkahwin kali pertama dahulu dengan bekas suaminya, Norman Hakim sehinggakan bekas suaminya itu terpaksa membuat kenyataan media bahawa ABBY ABADI MASIH DARA ketika dikahwininya. Sedangkan Abby Abadi pula, sekadar menyorok dan tidak mampu menerangkan perkara sebenar berhubung DIA TIDAK BERDARA ketika berkahwin. 

Masa terus berlalu. Abby Abadi yang suatu ketika pernah melahirkan kekesalan kerana seringkali menjadi 'mangsa fitnah', kini begitu giat pula menfitnah orang lain, khususnya para pemimpin UMNO. Teguran-teguran yang diberikan kepadanya berhubung sikapnya yang melampau terutama menerusi TWITTER, tidak sahaja menyedarkannya, bahkan membuatkan dia semakin sombong dan sentiasa menyalahkan UMNO. 

Kini, Abby Abadi dan fitnah ibarat lagu dan irama. Tidak boleh dipisahkan. Apa-apa sahaja yang terlahir sama ada dalam bentuk tulisan di TWITTER mahupun menerusi ceramah, hanyalah fitnah semata-mata. Orang yang sebelum ini menjadikan maksiat sebagai sebahagian daripada hidupnya, kini cuba menampilkan diri kononnya lebih Islam berbanding orang lain dengan melakukan fitnah.

Terbaru, Abby Abadi yang cuba 'membetulkan kesalahan' membuat fatwa, memetik kenyataan Dr. Khairuddin yang mengatakan sepanjang 22 tahun pentadbiran Tun Dr. Mahathir, tiada agenda solat, mencegah kemungkaran dan melahirkan umat yang soleh. 

Sama ada Abby Abadi memang jenis yang buta perut atau bakal calon PAS pada PRU13 akan datang dari kalangan yang enggan mengakui, kemungkaran dan kekufurannya selama ini adalah salah sendiri, hanya dia dan Allah Taala sahaja yang terlebih tahu. 

Sepanjang tempoh pentadbiran Tun Dr. Mahathir atau kerajaan UMNO, tiada satu kaedah dan halangan pun dibuat untuk membuatkan umat Islam meninggalkan atau mengengkari ajaran yang menjadi akidah mereka. Sebaliknya penyuburan dilakukan menerusi gerakan syiar dalam bentuk tabligh, pendidikan, persekitaran dan dasar kerajaan. 

Fitnah terbesar terhadap Tun Dr. Mahathir ini sebenarnya telah lama dilakukan oleh puak-puak PAS. Malahan sehingga kini, orang PAS kekal menganggap orang UMNO dan para pemimpin UMNO tidak bersolat, tidak memberatkan solat dan tiada pendidikan tentang solat. 

Tugas kerajaan ialah menyediakan persekitaran, pendidikan dan penyuburan dakwah. Tugas-tugas berkenaan telah dilakukan oleh Tun Dr. Mahathir dan para pemimpin UMNO yang lain sepanjang tempoh mereka menggalas tanggungjawab. Apabila rakyat tidak mahu bersolat, enggan mengelak daripada melakukan kemungkaran dan enggan menjadi umat yang soleh, ianya tidak ada langsung kena-mengena dengan kerajaan. 

Dek kerana itulah terdapat banyak ayat al Quran yang Allah Taala firmankan bahawa orang lain tidak akan menanggung dosa orang lain, melainkan dosa dan amal sendiri. Antara ayat-ayat al Quran tersebut adalah Al-Baqarah ayat 286, Al-An'am ayat 164, Al-Israa ayat 15, Al-Faathir ayat 18, Az-Zumar ayat 7 dan An-Najm ayat 38.

Sama ada puak-puak seperti Abby Abadi dan para pemimpin PAS dari jenis yang tidak membaca al Quran atau dari jenis yang membaca al Quran tetapi tidak mengambil pelajaran daripada apa yang mereka, seringkali kita boleh melihat dan mendengar bagaimana mereka gemar menyalahkan para pemimpin atas kemungkaran yang berlaku. 

Dari dahulu sehingga sekarang, kelas-kelas pelajaran agama untuk semua peringkat boleh ditemui di serata tempat. Bagaimanapun, kaum jahiliyyah seperti Abby Abadi sangat gemar mencari jalan pintas untuk ke syurga dengan kaedah masuk parti politik yang ada jenama agama. Lantas keterujaan kerana berada di dalam sebuah parti agama itulah yang telah menyesatkan mereka, bukannya semakin mendekatkan mereka dengan Allah Taala. 

Kalaulah benar Abby Abadi mahupun para penyokong PAS benar-benar diberikan pendidikan tentang agama Islam, mereka tidak akan menyalahkan orang lain kerana kemungkaran yang mereka atau orang-orang di sekeliling mereka lakukan. Sebaliknya mereka akan menyalahkan diri dan semakin bermuhasabah selain beriltizam untuk menghapuskan kemungkaran tersebut sama ada dengan tangan, lisan mahupun hati mereka. 

Malangnya, puak-puak ini telah ditutup hati dan akal mereka oleh Allah Taala dengan hijab yang sangat tebal sehinggakan mereka mengambil jalan mudah dengan menyalahkan orang lain.

Dek kerana itulah, Allah Taala tidak datangkan atau turunkan Islam kepada Muhammad s.a.w dalam bentuk fahaman politik, sebaliknya Islam diturunkan dalam bentuk Ad-Deen.

Orang PAS boleh faham ke apa bendanya Ad-Deen atau mereka masih juga beranggapan, PAS adalah Ad-Deen, sama seperti Islam?

 

No comments:

Post a Comment