Thursday 20 December 2012

UDAH-UDAH LA POK NIK OOIIII.....

Nik Aziz mahu bertanding lagi


KOTA BHARU 20 Dis. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi menyatakan hasrat mahu bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang meskipun ramai yang berharap beliau bersara daripada politik memandangkan keadaannya yang semakin uzur.

Katanya, menjadi kewajipan kepadanya untuk menentang UMNO selagi masih ada orang Melayu yang memberi sokongan kepada parti itu.

‘‘Insya-Allah saya bertanding. Apa saja perkara yang UMNO tidak setuju, saya akan buat. Macam saya kata dulu, bertanding politik bukan tubuh sihat tetapi fikiran betul, tak mabuk. Kalau ajak saya bertumbuk, saya minta maaf," katanya dalam sidang akhbar di kediaman rasminya di JKR 10 di sini hari ini. 

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad baru-baru ini meminta supaya rakyat membuka mata dan menolak untuk memilih pemimpin yang tidak menepati janji.

Teguran tersebut ditujukan kepada Nik Abdul Aziz ekoran kenyataannya sebelum itu yang membayangkan mahu bertanding lagi dalam pilihan raya umum akan datang walaupun pernah berjanji untuk berundur sebelum ini.

Nik Abdul Aziz yang kini berusia 81 tahun sudah 44 tahun berkecimpung dalam politik. Beliau yang menyertai Pas pada tahun 1960 sebagai ahli biasa pernah menjadi Ahli Parlimen Hilir Kelantan pada 1969 dan menjadi Menteri Besar Kelantan sejak 1990.

Ditanya janji beliau sebelum ini yang mahu berundur daripada politik sekiranya Dr. Mahathir berbuat demikian, Nik Abdul Aziz berkata:

“Bila saya sebut? Saya kata begini, kalau UMNO tukar dasar kebangsaan kepada Islam dan UMNO dan Pas bersatu, buat apa lagi saya berpolitik. Tidur malam tidak nyenyak. Tetapi kalau selagi Melayu sokong UMNO, wajib atas saya melawan kerana ini bahagian mungkar."

* Udah2 la Pok Nik. Makin lama Pok Nik pegang, makin huru-hara la rakyat dibuatnya dengan fatwa2 yang sesat lagi menyesatkan....

No comments:

Post a Comment