Monday 8 October 2012

NI SORANG LAGI SI BODOH BAHLUL......

MAT SABUL NI BUTA SEJARAH RUPANYA!!! 


La!!! Baru la aku tau. Patut la dia boleh ikhtiraf seorang pejuang Komunis yang mengetuai serangan ganas ke atas anggota keselamatan Bukit Kepong sebagai seorang wira.

Rupa - rupanya, Si Timbalan Presiden PAS ni buta sejarah. Dia tak kenal pun siapa Abdullah CD tu. Dia ingatkan Abdullah CD tu orang biasa je.

Itu jawapan yang diberikan oleh Si Mat Sabul Komunis tu bila menjawab soalan peguam berkaitan dengan kes samannya terhadap pihak Utusan Malaysia.

Kata Si Mat Sabul  tu, dia berjumpa dengan Abdullah CD tu atas dasar secara kebetulan. Dan dia tak tau pun orang yang dia jumpa tu ialah Pengerusi Parti Komunis Malaya.

Fuh!!! Hebatkan Si Mat Sabul ni menipu. Sedangkan satu Malaysia ni tau siapa dia Si Abdullah CD tu, tapi dia je yang kata dia tak tau.

Macam mana pulak dia boleh kata dia tak tau sedangkan lawatan dia tu membawak dia sampai ke negara Thailand? Itu pun dia nak tipu jugak ke? Memang BODOH betul la dia nih...

Jadi memang tak pelik la kalau Si Mat Sabul ni boleh kata orang yang serang dan bersekongkol dalam pembunuhan anggota Keselamatan Bukit Kepong tu sebagai wira. 

Mungkin sebab itu dia pun tak kenal siapa wira dan siapa musuh. Itu pasal la dia boleh berkawan dengan DAPigs dan mengatakan yang parti Kafir harbi tu jugak turut memperjuangkan Islam!!! Kalau ye pun nak menipu pun agak - agak la woi!!! BENGONG.....
 
 
GEORGE TOWN - Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu memberitahu Mahkamah Tinggi Pulau Pinang bahawa beliau menganggap Mohammad (Ahmad) Indera atau Mat Indera, yang memimpin serangan terhadap polis di Balai Polis Bukit Kepong, Johor pada 1950, seorang pejuang kemerdekaan.
   
Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, berkata ini kerana beliau berpendapat setiap orang yang menentang penjajah British pada zaman sebelum negara mencapai kemerdekaan adalah pejuang kemerdekaan dan jika dilakukan selepas merdeka, mereka adalah pengganas.
   
Mat Sabu berkata demikian ketika menjawab soalan peguam Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin, yang mewakili Utusan Melayu (M) Bhd, pada perbicaraan kes saman fitnah beliau terhadap akhbar itu dan Ketua Pengarang Kumpulannya, Datuk Aziz Ishak.
   
Terdahulu, Mat Sabu turut disoal berhubung kunjungan beliau ke Kampung Perdamaian Sukhirin, Thailand tiga tahun lepas untuk bertemu Abdullah CD, yang merupakan Pengerusi Parti Komunis Malaya.
   
Mat Sabu, yang diwakili peguam Mohamed Hanipa Maidin, bagaimanapun berkata beliau tidak mengetahui latar belakang Abdullah CD secara terperinci dan hanya mengenalinya sebagai orang biasa.


No comments:

Post a Comment