Sunday, 31 March 2013

ADOIYAI.... AGAK-AGAK LA PUN....


adoiyai  anak org pas pis pus  nie wat hal lagi...hari tuh ditayangmya coli dia kat pagar...tgah hari nie ditayang plak suar kecik dia...rosak akidah puak2 fuckatan nie sejak berkwaan ngan cina DAPig nie..

SUKA-SUKI JE HINA NABI MUHAMMAD NABI JUNJUNGAN KITA.....

 Sanggup hina Nabi untuk kepentingan politik



KUALA LUMPUR 30 Mac - Pemimpin Pemuda Pas dilihat tidak mencerminkan akhlak mulia apabila dengan sewenang-wenangnya mempermainkan nama Nabi Muhammad SAW demi kepentingan politik parti itu.

Penasihat Agama, Majlis Agama Islam Johor (MAIJ), Datuk Nooh Gadot berpendapat, seorang pemimpin Islam tidak akan bercakap mengikut perasaan.

"Jangan kerana kepentingan peribadi dan politik, maka Islam juga terheret sama ke tempat yang tidak sewajarnya sehingga menyentuh keperibadian Rasullullah.

"Kita semua tahu Rasullullah merupakan contoh tauladan yang cukup tinggi dan tindakan membandingkan baginda yang maksum daripada dosa dengan manusia bukanlah tindakan orang yang soleh tetapi orang yang fasik," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan seorang pemimpin Dewan Pemuda Pas Pusat yang bertindak biadab dengan membuat kenyataan mengaitkan video seks, Nabi Muhammad SAW dan UMNO menerusi laman Twitternya Rabu lalu.

Dalam kenyataan pada pukul 11.58 pagi itu, pemimpin tersebut, Penolong Setiausaha 1 Dewan Pemuda Pas Pusat, Khairul Fahmi Mat Som menerusi akaun Twitter@fahmipkg menyebut: "Kalau Nabi Muhammad SAW masih hidup sekarang ni, mungkin video seks Baginda pun UMNO akan keluarkan... jahanam UMNO."

Sementara itu, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tindakan tersebut tidak seharusnya dilakukan oleh seorang pemimpin yang memperjuangkan agama Islam dan perbuatan tersebut patut dikecam.

"Bagaimana mereka boleh sesuka hati mengandaikan perbuatan baginda Rasullullah yang telah wafat? Tindakan itu sangat biadab kerana boleh menjatuhkan darjat suci Rasullullah.
 
"Tindakan tersebut juga merupakan satu penghinaan kepada Nabi kita. Inilah hasilnya jika tunduk dan bersekongkol dengan kafir harbi hingga tersasar jauh dari hala tujuan asal untuk memperjuangkan Islam," katanya.

Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan tersebut memperlihatkan tahap mentaliti Khairul Fahmi yang rendah ketika menulis di dalam laman sosial tersebut.

Thursday, 28 March 2013

HAHAHA.... BARU SEKARANG NAK MENGAKU KE????

Bob Lokman mengaku dijadikan alat pancing undi



SHAH ALAM 26 Mac - Pelawak, pelakon dan penulis lirik yang kini menjadi aktivis Pas, Bob Lokman mengakui, penampilannya di pentas ceramah politik pembangkang selama ini untuk memancing kehadiran orang ramai.

Beliau atau nama sebenarnya, Mohd. Hakim Lokman mendakwa, orang ramai yang hadir ke setiap ceramah politik Pas juga lebih tertarik untuk mendengar apa yang keluar dari mulutnya berbanding penceramah politik dari parti itu sendiri.

“Apabila saya pergi ceramah orang ramai tertunggu-tunggu bila Bob (Lokman) hendak bercakap, masing-masing penceramah akan bercakap dahulu memberi maklumat dan hasrat parti.

“Saya menjadi penceramah terakhir untuk memancing orang ramai yang datang untuk terus mendengar ceramah, kalau saya yang dahulu bercakap sudah pasti penceramah-penceramah yang lain tiada siapa nak dengar kerana orang sudah balik," katanya.

Beliau berkata demikian dalam program wacana bertajuk Artis dan Politik: Populariti atau Kredibiliti' di sini hari ini.

Kenyataan Bob Lokman itu merujuk kepada soalan apakah penyertaan beliau dalam parti politik pembangkang disebabkan penghijrahannya atau kerana popularitinya.

Selain Bob Lokman, tiga lagi ahli panel wacana tersebut ialah pengarah filem, Datuk Paduka Shuhaimi Baba; Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Mohd. Zaidi Jamil atau Zed Zaidi dan pelakon yang kini aktivis Pas, Hairie Othman.

Wednesday, 27 March 2013

KALAU DIA TAK DATANG SINI LAGI BAGUS.......

Anwar tidak direstui di Perak?


IPOH 27 Mac - Desas-desus Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu bertanding di kerusi selamat pembangkang di Parlimen Ipoh Timor seolah-olah tidak direstui DAP apabila tiada pemimpinnya yang menyatakan sokongan terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Ketika pemimpin DAP mengambil sikap mengunci mulut berhubung desas-desus itu, pemimpin Pas negeri pula lebih rela Anwar bertanding di kerusi lazimnya menjadi kubu kuat Barisan Nasional seperti di Tambun, Lumut dan Bagan Datoh.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang ditanya mengenai desas-desus itu dalam satu sidang akhbarnya hari ini, enggan mengulas.

"Saya tidak mahu komen, saya hanya mahu cakap mengenai perkara ini," katanya dalam sidang akhbar bagi memaklumkan tindakan samannya terhadap akhbar Berita Harian berhubung isu balak di Kelantan.

Tuesday, 26 March 2013

MEMANG TAK LAYAK PUN. USAH LA NAK BERMIMPI...

Sokong pandangan Daim, Anwar tidak layak jadi PM

KUALA LUMPUR 25 Mac - Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MUIP), Datuk S. Nallakaruppan menyokong pandangan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin yang menyatakan Datuk Seri Najib Tun Razak wajar diberi peluang untuk terus mentadbir negara.

Beliau juga bersetuju dengan pandangan Daim bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak untuk memegang jawatan Perdana Menteri.

Katanya, beliau cukup mengenali Anwar sepanjang 30 tahun persahabatan mereka dan yakin moral serta kerakusan politik Ketua Pembangkang itu hanya akan meletakkan Malaysia dalam keadaan tidak menentu jika menjadi Perdana Menteri.

Menurutnya, Anwar tidak pernah berubah walaupun telah dihadapkan ke mahkamah pada 1998 dan kemudian dipenjara selama enam tahun, sebaliknya semakin rakus dalam usahanya mengejar cita-cita peribadi menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup berbuat apa sahaja.

"Saya bersetuju sepenuhnya dengan pandangan Daim kerana Najib sudah melakukan banyak perkara yang positif dalam masa empat tahun selepas beliau mengambil alih tampuk pemerintahan negara sama ada dari segi politik, ekonomi mahu pun dalam aspek sosial.

"Memilih Anwar sebagai Perdana Menteri adalah satu perjudian bagi masa depan negara,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. 

Beliau turut mempersoalkan bagaimana sebuah negara Islam seperti Malaysia hendak dipimpin oleh seorang yang dipersoal dan dibelenggu isu moral.

Daim dalam wawancara khas dengan akhbar berbahasa Inggeris, New Sunday Times semalam menyatakan yang beliau lebih suka sekiranya Najib menang pada pilihan raya umum akan datang berbanding Anwar yang disifatkannya bukan calon tepat untuk menjadi Perdana Menteri.

Dalam wawancara itu juga, Daim memberitahu, Najib telah melaksanakan tugasnya dengan begitu baik dan patut diberikan mandat untuk menerajui negara bagi meneruskan dasar-dasar transformasi, berbeza dengan Anwar yang disifatkan tidak cekap dalam bidang ekonomi.

Mengulas lanjut, Nallakaruppan berkata, rakyat kini mengenali belang sebenar Anwar dan kegagalan Ketua Pembangkang itu memberi penjelasan meyakinkan mengenai pelbagai perkara termasuk isu moral membuktikan beliau tidak layak menjadi Perdana Menteri.

"Anwar sudah menimbulkan banyak masalah kepada rakyat dan negara, beliau yang mencipta masalah tetapi kemudian menuding jari kepada pihak lain khususnya UMNO dan Barisan Nasional (BN) termasuk dalam isu moral jadi bagaimana kita mahu memilih pemimpin seperti ini," ujarnya.

Sementara itu, Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, BN mampu kembali mendapatkan mandat besar memandangkan sokongan kuat rakyat terhadap kerajaan serta Perdana Menteri yang komited terhadap tanggungjawab masing-masing.

''Kini rakyat sudah tahu menilai beza antara kaca dan permata, mana satu kerajaan yang baik dan mana satu kerajaan yang hanya tahu mengkritik serta berjanji kosong.

''Jadi saya optimis rakyat akan memberi peluang lebih kepada Perdana Menteri serta BN pada pilihan raya umum nanti kerana mereka mahukan kerajaan yang mampu membangunkan taraf hidup serta memajukan negara," katanya.

DENGAR SINI SEMUA...

PRU-13: Rakyat perlu bijak pilih kerajaan

DR. Mahathir Mohamad menjawab soalan ketika menjadi ahli panel 
bersama  Abdul Hamid Mohamad (kiri) dan Muhammad Ali Hashim.

KUALA LUMPUR 25 Mac - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengingatkan rakyat khususnya orang Melayu supaya bijak menentukan kerajaan dalam pilihan raya umum ini.

Menurutnya, walaupun sistem demokrasi 'menawarkan' hak untuk memilih, mereka sewajarnya mampu membuat perbandingan khususnya parti atau organisasi mana yang benar-benar bertanggungjawab serta mempertahankan Islam.

"Apakah orang yang sewenang-wenangnya mengkafirkan orang Melayu patut memerintah negara? Dahulunya, pihak ini yang berkata bahawa bekerjasama dengan orang kafir akan menjadikan kita kafir, tetapi kini mereka bukan sahaja bekerjasama, hari jadi pun sambut di rumah orang bukan Islam.

"Akan datang, kalau kita silap, kita akan dapat kerajaan yang merosakkan negara dan agama. Kalimah Allah pun boleh diguna oleh apa jua agama. Apakah kita boleh terima itu? Kerana kepentingan politik, ketepikan negara Islam dan diganti dengan negara berkebajikan. Hudud pula ditangguhkan. Ini kerana apa? Ini hanya undi dan bukannya kerana Islam," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjadi panel sempena Forum Negara: Membina Peradaban Bangsa Melayu Berteraskan Tamadun Islam di Dewan Bankuet, Bangunan Parlimen di sini hari ini.

Forum anjuran Majlis Perundingan Melayu (MPM) itu turut menampilkan dua lagi panel iaitu bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad dan pakar wakaf korporat, Tan Sri Muhammad Ali Hashim.
Dr. Mahathir berkata, sebagai keutamaan, orang Melayu perlu menaruh harapan kepada pihak yang telah lama berbakti kepada agama, bangsa dan negara.

Menurut beliau, ini berbanding pihak tertentu yang sekadar mahu merebut Putrajaya dan mendirikan kerajaan semata-mata atau pihak yang hendak menjadi Perdana Menteri. 

"Sebab itu kita tidak boleh mengharapkan mereka untuk kembali kepada perjuangan asal iaitu demi agama, bangsa dan negara. Kita tak nampak apa mereka boleh buat untuk kita.

"Namun, terpulanglah kepada kita. Cuma, kalau kita salah mengundi, kita tidak boleh salahkan sesiapa," tegasnya.

Dalam perkembangan lain, beliau ketika bercakap mengenai perpecahan umat Melayu Islam berkata, perkara itu berpunca daripada sikap tamak selain perbezaan pendapat dalam hal-hal berkaitan tafsiran agama.

"Waktu kita miskin, biasanya kita akan rapat sesama kita. Sebab itu, masa British mencadangkan Malayan Union, kita rasa ini seperti mahu merampas negeri-negeri Melayu. 

"Kita lupakan perbezaan antara kita dan bersatu sehingga British tunduk. Tetapi selepas berjaya, terhidang 'peninggalan perang' dan sesama kita mula memikirkan soal pangkat, nak jadi perdana menteri.

"Semua nak berebut. Inilah yang membuatkan kita lupa kepada perjuangan asal kita. Kita pentingkan diri sendiri. Di sini, kita menerima Islam dan fahaman Sunnah Wal Jamaah. Sepatutnya tidak ada perpecahan kerana fahaman yang sama, tetapi dengan politik, ada yang mula saling kafir-mengkafir. Kita sengaja melemahkan diri kita sendiri sehingga tidak lagi majoriti," katanya.

Sementara itu dalam sesi soal jawab, beliau menafikan dakwaan yang mengaitkannya sebagai seorang antihadis.

"Itu tak benar. Saya kata, kita perlu berpegang kepada al-Quran dan hadis-hadis yang sahih. Saya tekankan kalau hadis itu bertentangan dengan al-Quran, kita perlu berpandu kepada al-Quran. Sunah kalau kita turut, dapat pahala, kalau tak turut, tak mengapa. Itu cuma sunat kepada kita sebaliknya yang wajib kita ikut datangnya daripada al-Quran.

"Ramai yang mudah terima hadis tetapi menolak al-Quran. Itu sebab ramai yang keliru dan berpecah," tambahnya.

PENGORBANANMU TIDAK TERNILAI HARGANYA..

Hargai pengorbanan perwira negara

BALU-BALU dan ahli keluarga anggota keselamatan yang terkorban dalam Ops Daulat di Lahad Datu dan Semporna tidak dapat menahan kesedihan pada Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-206 di Kuala Lumpur, semalam. - bernama

KUALA LUMPUR 25 Mac - Seluruh rakyat dan kerajaan menghargai pengorbanan mutlak para perwira negara dalam kalangan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) ketika menentang pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu. 

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan dan rakyat secara keseluruhannya menyanjung tinggi pengorbanan mereka dan wajar menjadikan perjuangan pasukan keselamatan tersebut sebagai sumber inspirasi dalam menjalani kehidupan harian.

Oleh yang demikian, katanya, kerajaan akan terus membela nasib dan maruah pasukan keselamatan negara di sebalik tindakan sesetengah pihak yang cuba memperlekehkan para perwira negara itu.

"Sesungguhnya, khidmat bakti tuan-tuan dan puan-puan tidak sia-sia. Walaupun ada pihak yang cuba memomok dan memperlekehkan PDRM dan ATM, pihak kerajaan dan rakyat teramai terhutang budi dengan perjuangan anda. 

"Kerajaan juga memberi jaminan untuk terus membela maruah PDRM. Komitmen kerajaan yang ada pada hari ini terhadap kebajikan para pegawai dan anggota PDRM tidak dapat dinafikan. Kerajaan hari ini sentiasa menepati janji," katanya dalam Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-206 di sini hari ini.

Najib menambah, beliau yang mewakili kerajaan dan rakyat turut mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada PDRM yang selama ini terbukti setia kepada negara sejak zaman darurat, era konfrontasi, tragedi 13 Mei, era insurgensi dan perang terhadap keganasan kini.

Menurut beliau, Malaysia tidak mungkin berada pada kedudukan hari ini iaitu sebagai sebuah sebuah negara perindustrian moden berpendapatan sederhana tinggi tanpa keamanan hasil pengorbanan mulia para patriot PDRM dan ATM. 

"Tuan-tuan dan puan-puan serta pendahulu telah dengan setia dan tanpa ragu-ragu menyambut panggilan pertiwi tercinta. Kita menyanjung tinggi kepada 10 orang pahlawan negara, di mana lapan orang daripadanya adalah anggota PDRM yang telah membuat pengorbanan mutlak," katanya.

Dengan menginsafi hakikat itu, katanya, kerajaan dari semasa ke semasa sentiasa menambah baik skim perkhidmatan pasukan keselamatan negara bagi menjamin kebajikan para pegawai dan anggotanya.

Sebagai contoh, katanya, mulai Januari lalu, kerajaan telah menyetarakan pangkat-pangkat dalam perkhidmatan PDRM dengan Perkhidmatan Awam Am selaras perubahan lapisan-lapisan gred jawatan atau gred gaji.

Dalam penyelarasan itu katanya, jawatan Penolong Pesuruhjaya Polis yang dahulunya dalam kelompok gred jawatan atau gred gaji 48, kini disetarakan dengan gred jawatan atau gred gaji 52 Perkhidmatan Awam Am.

"Di samping itu, bagi mereka yang berjawatan konstabel hingga koperal, kerajaan telah melaksanakan kaedah kenaikan pangkat berdasarkan time-based dengan setiap anggota berjawatan konstabel akan mengisi jawatan koperal dalam tempoh masa lapan tahun sahaja jika tiada masalah.

"Ini merupakan satu pakej yang cukup bermakna kepada anggota-anggota PDRM. Kita berharap langkah itu akan merangsang setiap anggota PDRM untuk bekerja dan berusaha bersungguh-sungguh demi mencapai apa juga yang telah kita tetapkan sebagai objektif yang perlu dilaksanakan.," katanya.

 

Sunday, 24 March 2013

SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS BUAT SEMUA ANGGOTA POLIS....


Hari ini adalah sambutan Hari Polis yang ke 200 tahun. Sedar tak sedar dah 200 tahun rupanya polis diwujudkan dinegara kita. Rasanya terlalu banyak jasa Polis kepada kita semua. Majlis Sambutan Hari Polis pada hari ini dirasmikan oleh Perdana Menteri kita iaitu YAB Dato' Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak.


Bagi balu-balu perwira yang terkorban di Lahad Datu, sudah tentu mereka akan merasa kelainan pada tahun ini kerana mereka baru sahaja kehilangan orang yang tersayang. Begitu juga bagi keluarga Perwira yang masih bujang. Sudah tentu mereka merasakan sambutan Hari Polis tahun ini seperti tidak lengkap. Apapun, mereka telah menerima penghargaan di atas jasa dan pengorbanan orang yang tersayang.


Ini adalah antara Balu-Balu dan pewaris perwira yang hadir. Kalau kita tengok gambar mereka, masih terpancar kesedihan diwajah mereka. Ye la. Mereka kehilangan suami tercinta dalam sekelip mata. Kalau Minah ditempat mereka, Minah pun sedih. Tapi, walau bagaimana pun, PDRM telah memberi penghargaan sebagai mengenang jasa Perwira-Perwira ini dengan kenaikan pangkat dan disampaikan kepada balu dan waris kepada perwira-perwira ini. 


Balu Allahyarham Sarjan Abdul Azis Bin Sarikon, Puan Siti Bandorah Mahalil menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Allahyarham Sarjan Abdul Azis bin Sarikon dinaikkan ke pangkat Sarjan Mejar (SM)


Balu Mendiang Asisten Superitendan Michael Padel, Puan Jabah Anak Mingku menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Mendiang Micheal Padel dinaikkan ke pangkat Deputi Superitendan (DSP)


Balu Allahyarham Sarjan Baharin Bin Hamit, Puan Sumiati Binti Suarah menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous.  Allahyarham Sarjan Baharin bin Hamit dinaikkan ke pangkat Sarjan Mejar (SM)


Balu Allahyarham Koperal Sokongan Salam Bin Togiran, Puan Marunah Binti Utan menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Allahyarham Koperal Sokongan Salam bin Togiran dinaikkan ke pangkat Sarjan.


Balu Allahyarham Koperal Sabaruddin Bin Daud, Puan Nurunnisa Bin Daud menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Allahyarham Koperal Sabaruddin bin Daud dinaikkan ke pangkat Sarjan.


Bapa Allahyarham Koperal Mohd Azrul Bin Tukiran, Encik Tukiran Bin Ahamad menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Allahyarham Koperal Mohd Azrul Bin Tukitan dinaikkan ke pangkat Sarjan.


Balu Allahyarham Superitendan Ibrahim Bin Lebar, Puan Rosiah Binti Dahlan menerima pemakaian pangkat secara Medan Posthumous. Allahyarham Superitendan Ibrahim bin Lebar dinaikkan ke pangkat Assistant Commisioner (ACP)


Pemakaian pangkat secara Medan Posthumous kepada Allahyarham Inspektor Zulkifli bin Mamat yang disampaikan kepada balu Allahyarham iaitu Puan Noor Aziah bt Noor. Allahyarham Inspektor Zulkifli bin Mamat dinaikkan pangkat ke Asisten Superitendan ASP)

Kepada balu dan pewaris perwira Lahad Datu, Minah doakan semoga kalian tabah dalam meneruskan kehidupan disamping membesarkan anak-anak. Kepada anak-anak perwira, semoga kalian menjadi insan yang berguna suatu hari nanti. Kepada Perwira yang telah menemui pencipta, Semoga Roh kalian damai di sana. Amin...

AR Badul: 'Lahad Datu buat saya rasa nak berperang'




Filem Darah Satria dan Prebet Lapok cukup hebat suatu ketika dahulu. Paling terkesan filem Darah Satria yang mana memperlihatkan perjuangan tentera menentang komunis di hutan. Realitinya hari ini, ia dianggap lebih kurang sama dengan situasi yang berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Penerbit, pengarah, penulis skrip dan pelawak terkenal, AR Badul punyai seribu satu kenangan mengenai hidup ala tentera. Berkampung dalam tempoh lama bagi menyiapkan filem tersebut, sudah pasti Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie terasa terkesan apabila ada yang mempertikaikan perjuangan anggota keselamatan kita di Sabah. Wartawan Sinar Harian, HASLI NA KAMALUDIN dan NOR FAIZAL GHAZALI bersama jurufoto ZULFADHLI ZAKI mendapatkan reaksi Badul mengenai insiden ini

Bagaimana tercetusnya idea untuk menghasilkan filem Darah Satria?

Idea ini bermula daripada produser ketika itu yang mahukan genre berbeza daripada cinta. Tetapi dalam masa sama, tidak meninggalkan terus elemen cinta dalam filem. Menerusi perbincangan, kami ambil keputusan untuk mengetengahkan kisah tentera. Mesejnya mudah, iaitu tugas sebagai tentera adalah lain daripada yang lain yang sedia berkorban diri untuk negara. Masih wujud unsur cinta tetapi dengan cara positif di mana tunang anggota tentera ini rela dan mendoakan orang tersayang pergi berjuang di medan perang. Selain berlakon, saya bertindak sebagai penolong pengarah, di samping Datuk Aziz Satar sebagai pengarah.
Bagaimana dengan pra-perfileman, memandangkan ia berkaitan tentera?

Kita sangat bertuah dan berterima kasih kepada Kementerian Pertahanan yang memberi sepenuh sokongan terhadap filem ini. Penggambaran dilakukan dalam kem dan di hutan Gombak. Pegawai tentera ketika itu memberi tunjuk ajar serta latihan kepada kami sebelum memulakan penggambaran. Kami juga dibenarkan menggunakan senjata, lokasi, pakaian sebenar seorang tentera. Kami juga direkrut pegawai khas sepanjang penggambaran.
Berapa kos filem dan berapa lama penggambaran di dalam hutan?

Untuk filem Darah Satria, kos filem mencecah RM100,000. Ia jumlah yang besar pada ketika itu dan merangkumi semuanya termasuk promosi. Kami berkampung selama dua minggu di hutan. Kami melalui kehidupan seperti tentera seperti mengalami sendiri pengalaman tidur dalam khemah, makanan dan semua perkara yang dilakukan tentera. Bukan senang kerana selain daripada pelakon tambahan yang ramai, kami juga menggunakan senjata sebenar. Berat dan kami perlu berhati-hati. Semua ini demi untuk memastikan filem ini sukses.
Apakah kesukaran dalam menyiapkan filem tersebut?

Kami diberi peluang untuk menggunakan helikopter dalam beberapa babak. Kebanyakan aksi dilakonkan pelakon sendiri. Aksi paling sukar adalah situasi di dalam helikopter. Pelakon perlu turun dari helikopter menggunakan tali. Bukan sahaja tinggi, malah angin yang kuat juga menambah kesukaran. Kami hanya diberi latihan terjun tiga hari. Tetapi segala-galanya berjalan lancar. Selain itu, memegang senjata sebenar juga adalah masalah besar buat kami. Kami risau takut perkara yang tidak diingini berlaku.

Adakah pada ketika itu mahu menaikkan semangat patriotik rakyat Malaysia?
Pada asalnya, kita hanya ingin tukar tajuk sahaja. Tapi, apabila ditayangkan, mendapat sambutan kerana genre berbeza, ia secara langsung memberi impak positif kepada penonton dan lebih patriotik daripada biasa.
Selain Darah Satria, anda turut terlibat dalam filem ala tentera iaitu Prebet Lapok.

Ya, filem Prebet Lapok, saya diberi peranan utama. Masih mengisahkan hidup ala tentera. Ia juga disampaikan secara ringan iaitu bagaimana kehidupan tentera di kem. Ada juga tentera keluar malam, masalah disiplin dan sebagainya. Filem ini berjaya menarik ramai anak muda ketika itu untuk menyertai tentera. Untuk jadi tentera, hanya perlu ada semangat, disiplin dan rela berkorban nyawa untuk agama, bangsa dan negara.   

Melihat situasi sebenar tentera berperang di Lahad Datu, apakah anda boleh digambarkan?
Pertama, ia mengingatkan kenangan saya berlakon di hutan dulu. Walaupun hanya berlakon, tetapi bukan mudah. Beg dan senjata yang berat. Kami perlu fokus. Melihat apa yang berlaku di depan mata kita ini membuatkan saya terasa ingin berjuang bersama mereka. Saya dapat rasakan betapa sukarnya mereka menjaga keamanan negara kita dan bagaimana mereka perlu berdepan dengan musuh sebenar. Semangat mereka ada dengan saya. Tapi, apa yang boleh, saya hanya doakan yang terbaik. Mereka adalah tentera terlatih. Saya bangga dengan mereka.

Khabarnya, ada antara ahli keluarga anda juga seorang tentera?

Ya, anak lelaki saya adalah komando VAT69. Dia juga dihantar ke Lahad Datu dan juga banyak misi di luar negara. Kerana itu, saya sangat faham perasaan keluarga tentera.
Apakah kewajaran untuk pengarah filem menghasilkan filem patriotik pada masa sekarang?

Kita sebenarnya tidak banyak sejarah perang, soal buat filem itu terserah kepada produser. Pada masa sekarang perlu buat filem yang melambangkan kedaulatan negara dan keperkasaan tentera kita. Jangan buat filem 'pak turut dan pak sangkut' saja yang akan merosakkan institusi Malaysia.

Apakah anda akan menghasilkan filem patriotik?
Kalau ada permintaan saya akan pertimbangkan untuk mengarah. 

Apa komen anda mengenai persepsi yang mempertikaikan perjuangan anggota keselamatan di Lahad Datu?
Negara kita jarang berperang. Kerana itu, mereka seperti tidak ada perasaan kasih sayang. Sudah macam hilang akal dengan melemparkan pelbagai tohmah dan kata-kata negatif. Sedangkan kalau ada berlaku kemalangan jalan raya pun kita rasa simpati. Inikan pula tentera yang ingin mempertahankan kedaulatan negara. Seharusnya mendengar tentera perlu bertugas ke Lahad Datu itu pun kita sudah sugul dan sedih. Apabila kena tembak, mengapa tergamak mengatakan ini sandiwara. Mereka tidak fikir orang lain. Cuba kalau saudara mereka ditembak. Pasti sedih. Inilah yang berlaku apabila wujud pihak-pihak yang tidak pernah fikir perasaan orang. Seolah-olah dalam otak mereka ada 'cip' yang ikut sahaja cakap beberapa pihak yang mengaitkan isu ini dengan politik.

Apakah situasi tentera hari ini melawan Sulu lebih teruk daripada zaman melawan komunis dulu?

Bagi saya, Sulu ni komunis moden. Ada duit, kedudukan dan penyokong. Jika mereka berjaya, mereka akan dapat habuan dan bahagian tertentu. Komunis tidak kerana mereka ada fokus. Saya lihat Sulu tiada fokus. Kenapa mereka mahu Sabah? Mereka muncul tiba-tiba dalam keadaan dan saat sekarang (musim Pilihan Raya).

Bagaimanakah pandangan anda dengan moral rakyat Malaysia terhadap anggota keselamatan?

Pasukan keselamatan perlulah dihormati. Mereka ini harga yang tidak ternilai kepada negara. Sekiranya negara menghadapi perang, merekalah benteng utama, bukan bomba atau jururawat. Tanpa mereka habislah kita. Saya sangat bersimpati kepada keluarga anggota keselamatan yang terkorban. Masyarakat perlu menghargai jasa dan tanggungjawab mereka bukan menghina.

Apakah harapan anda terhadap insiden Lahad Datu ini?

Saya tahu ini adalah detik sukar untuk semua warga Malaysia dan pasukan keselamatan kita. Perkara ini sudah pasti memakan masa agak lama untuk berakhir. Tetapi, saya berharap tidak akan ada lagi kata-kata negatif terhadap pasukan keselamatan. saya berdoa perkara ini akan dapat ditamatkan dengan penuh diplomasi.

Perlukah kisah Lahad Datu difilemkan sebagai pengajaran kepada generasi akan datang?

Saya rasa ia tidak perlu menjadi filem. Lebih baik dijadikan dokumentari. Pada saya, siapa juga yang nak buat filem, ia tidak lari daripada nak dapat untung. Kalau dokumentari ia akan lebih diberi perhatian. Minta maaf cakap, filem hanya untuk untung.

Apakah pandangan mengenai seniman atau artis yang memilih politik?

Pada saya, mereka ini tidak jujurlah. Mereka kena tahu apa tujuan masuk politik? Tidak perlu hipokrit. Kalau artis itu mahu bersihkan diri dan dekatkan diri dengan agama, mereka tidak semestinya kena masuk politik. Sepatutnya mereka perlu belajar dulu. Bila mereka masuk platform politik, secara tidak langsung kita akan mengata orang juga, baik masuk pondok. Kita mahu berdakwah, kenalah sedar standard diri kita. Contohi Ustaz Akhil Hayy, belajar dulu betul-betul lepas itu bolehlah nak berceramah dan berdakwah.

Ada sesetengah pihak dilihat terlalu ekstrem dengan politik, bagaimana anda melihat situasi ini?

Pada saya kita tidak perlu terlalu ekstrem dalam hal politik. Mana yang elok kita turut, tak perlu ekstrem mana-mana parti politik. Siapa pun yang memerintah negara, saya tetap macam ini juga. Kita perlu terbuka, jangan terlalu terikut dengan apa yang orang cakap. Jadi kita ikut mana yang elok, mana yang kita rasa betul. Satu hal lagi, mengapa jika ada pihak yang menghina negara diberi muka? Kenapa kita terlalu berlembut? Minta maaf, paling tidak saman. Kalau orang minum air ketum kita lempang pula. Ini orang yang sah-sah hina negara.

UDAH - UDAH LA POK NIK OOIIIIII!!!!!!!

"Saya akan bertanding walaupun terpaksa berkerusi roda" - Nik Aziz


KOTA BHARU 24 Mac - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan beliau bukan sahaja akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sebaliknya akan terus bertanding sampai bila-bila walaupun jika terpaksa menggunakan kerusi roda ekoran keadaan kesihatannya yang uzur.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau hanya akan berundur daripada politik sekiranya Pas tidak memerlukannya lagi manakala bagi PRU-13, Pas pusat telah membuat keputusan supaya beliau wajib bertanding.

"Saya sebut dah kalau parti suruh bertanding, saya bertanding. Walaupun saya berkerusi roda saya bertanding, kalau parti kata cukup, cukuplah.

"Sekarang ini sudah ada keputusan daripada pejabat agung dua tiga bulan lepas lagi, Nik Aziz wajib bertanding, Setiausaha Agung Pas (Datuk Mustafa Ali) sudah sebut," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka di sini hari ini. - UTUSAN

** UDAH UDAH LA POK NIK OOIII.... PATUTNYA POK NIK DAH DUDUK RUMAH. BANYAKKAN AMAL IBADAT. BUKAN BERPOLITIK LAGI. MAKIN LAMA POK NIK DALAM POLITIK, MAKIN HURU-HARA JADINYA. UDAH UDAH LA POK NIK.....

Saturday, 23 March 2013

KRONOLOGI LAHAD DATU YANG KORANG KENA TAU..



16.7.2012 - Anwar jumpa Nur Misuari secara rahsia dan berasingan. Pertemuan melebihi 1 Jam.

17.7.2012 - Anwar sekali lagi bertemu Nur Misuari. Pertemuan kurang 1 Jam.

18.7.2012 - Sehari kemudian, Anwar membayar Lajim RM20 Juta untuk tinggalkan UMNO. Imbas semula pada tahun 1994, Anwar membayar Lajim RM3 juta supaya tinggalkan PBS.

12-13.10.2012 - Anwar ke Lahad Datu, turut mengadakan pertemuan dengan Kumpulan Kiram.

18.10.2012 - Anwar sekali lagi menemui Nur Misuari! Pertemuan kali ini sangat serius dan fokus.

2.11.2012 - Anwar mula membuat "spin" dengan lagu "SABAH NAK HILANG"

1.12.2012 & 7.12.2013 - Anwar sekali lagi mempengaruhi minda rakyat dengan lagu "SABAH NAK HILANG"

17.1.2013 - Kapal Perang USS Guardian berlabuh secara salah di Laut Sulu.

29.1.2013 - Anwar meyakinkan rakyat Malaysia "SABAH DAH HILANG"

7.2.2013 - ANWAR menghantar Tian Chua & R. Sivarasa ke Manila. Mereka turut membawa dan menguruskan sejumlah wang. Pergerakan mereka diintip oleh Philipine Military Intelligence.Anwar turut berjumpa sekali lagi Nur Misuari, pertemuan Anwar dengan Nur misuari direkod dan diambil gambar oleh Philipine Military Inteligence.

8.2.2013 - Sebelum mendarat di Lahad Datu, pengganas-pengganas Kiram memberikan sejumlah wang yang banyak kepada keluarga masing-masing selepas mereka dibayar-upah oleh seseorang. Mereka meneka istilah Individu Penting Pembangkang Malaysia, ianya merujuk kepada Anwar Ibrahim.

9.2.2013 - Pendaratan pertama Pengganas-pengganas Kiram, selepas kedatangan Tian Chua dan R.Sivarasa pada 7.12.2013.

              - Pada hari yang sama juga, Tian Chua dan R. Sivarasa mendarat di KLIA.

16.2.2013 - Nurul Izzah Anwar memperlekeh PGA.

19.2.2013 - Pengganas Kiram menaikkan bendera Kiram di sekitar Kg. tandou dan Kg. Tg. Batu di Lahad Datu.

               - Pada hari yang sama, di Kuala Lumpur, Tian Chua dan R. Sivarasa mengadakan Press Conference mengenai Filipina.

28.2.2013 - Pengganas Kiram dimaklumkan Parlimen akan dibubarkan, SERENTAK dengan itu juga serangan dimulakan ke atas pasukan keselamatan kita.

               - Anwar berharap dengan "peperangan" yang meletus di Lahad Datu, kerajaan akan mengisytiharkan Darurat di Sabah. Anwar berharap PRU13 hanya akan diadakan di Semenanjung.

               - Pada hari yang sama Anwar menyanyi dengan gembira lagu "SABAH DAH HILANG"

1.3.2013 - Inqurer.Net, The Manila Times, Reuters, Kedutaan Amerika di Manila dan Wikileaks menyebut "Tokoh Pemimpin Pembangkang" lebih jelas "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu. Mereka diberitahu oleh Philipine Military Intelligence!

              - Pada hari yang sama, Tian Chua mengatakan kes di Lahad Datu SANDIWARA!

4.3.2013 - Media Antrabangsa ABS.CBN melaporkan Pengganas Kiram sebenarnya diundang oleh "Tokoh Pembangkang" lebih tepatnya ialah "Anwar Ibrahim"!

7.3.2013 - Anwar membayar Azlan Mohd. Lazim supaya memohon maaf kepadanya dan menyertai PKR. Anwar menguruskan hal ini melalui Johari Abdul.

             - Nur Misuari dalam FB nya menyatakan Kegembiraannya, Azlan Mohd. Lazim memohon maaf kepada Anwar!

10.3.2013 - Ejen kami seorang Palauk yang terlatih, memaklumkan kepada kami bahawa Pengganas Azumudie sudah mati ditembak pengawal elitnya atau 4 orang askar MNLF.

             - Sebuah lagi Media Internasional, Global Research mendedahkan "Anwar Ibrahim" dalang di sebalik Pencerobohan di Lahad Datu!

11.3.2013 - Pasukan tentera Filipina berjaya menangkap 38 Pengganas Kiram yang melarikan diri dari Lahad Datu, bersama-sama mereka sejumlah Senjata M16, senapang patah, pistol dan senjata tradisonal seprti parang dan pisau.

12.3.2013 - Wikileaks sekali lagi mendedahkan "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu.

13.3.2013 - Azmin Ali Mengakui Anwar memang ada menghubungi Nur Misuari!

15.3.2013 - PKR menyatakan sokongan kepada Harry Roque mengadakan Protes di Kedutaan Malaysia di Manila.

16.3.2013 - Setiausaha Luar Filipina mengesahkan mereka mempunyai Bukti Kukuh penglibatan Anwar Ibrahim dalam pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu!

20.3.2013 - Akhirnya, tidak tahan dengan pendedahan demi pendedahan, Anwar mengaku ada menemui Nur Misuari !

21.3.2013 - Pengganas Kiram didakwa di Mahkamah Tawau. Beberapa Pengganas Kiram menyatakan kepada Mahkamah mereka Diupah, Dibayar dan Dijanjikan bayaran.

22.3.2013 - Ejen Palauk kami di Kunak dan Lahad Datu menyatakan Keluarga Pengganas Kiram di Filipina menuntut Ganti Rugi dari "Tokoh pembangkang Malaysia", lebih tepat "Anwar Ibrahim" (Butiran maklumat akan menyusul selepas ditranslate ke dalam bahasa Melayu).

*Nota : Pertemuan Anwar dengan Nur Misuari ketika Anwar menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan pada pertengahan tahun 1990an tidak disertakan.

Bersambung...

HEKELEH.. NAK SAMAN ORANG PULAK....


Ketua Pengganas Sulu Jamalul Kiram III dikatakan sedang menyiapkan kertas tuntutan makhamah untuk menyaman Kerajaan Malaysia sebanyak RM77.8 Bilion atas dakwaan membangun dan merampas sabah secara haram,
Menurut laporan Akhbar dalam Talian The Manila Times.net saman itu akan dihantar kepada Makhamah Keadilan Antarabangsa (ICJ)
Jurucakap Jamalul Kiram, Abraham Idjirani memberitahu,saman tersebut merupakan reaksi kepada tuduhan melakukan keganasan yang dikenakan pihak berkuasa Malaysia ke atas lapan pengganas rakyat Filipina Kelmarin.

Silap haribulan, mau DAP kena gantung dek ROS nih....

Patut la ahli mengamuk sampai suruh ROS gantung. Sebab benda ni rupanya...


Hahaha...... Patut jugak la pun PAS jd kaldai DAP.. Rupanya DAP dah guna logo depa. ......

Thursday, 21 March 2013

MAKIN DESPERATE NAMPAKNYA SI NUOR JUBO NIH..

Semalam kawan Minah bagitau si Nuor Jubo ni dah makin desprate. Punyalah nak jadi Perdana Menteri Malaysia, siap pos surat cinta  dan pamplet cinta yangg  nak suruh undi PR lagi. Memang desperate betul. Ni Surat Cinta dan Pampletnya.....







So, amacam? Nampak tak DESPERATEnya NUOR JUBO nih nak jd Perdana Menteri Malaysia? Siap sanggup fitnah kerajaan BN dan buat janji-janji yang belum tentu tertunai? Kalau tengok moral dia pulak, bagi Minah, dia ni bukan GAY lagi, dah sah-sah la BISEKSUAL.. Then pengikut dia pun ada jugak yang macam dia. So, eloknya bendera depa ni tambah something yang betul2 melambangkan depa. Ni benderanya....


So, amacam? Sesuai kan.... So, lu fikir la sendiri.......

Wednesday, 20 March 2013

Titah Raja Muda Perak mengenai UMNO dan PAS




PADAN MUKA KO TIRAM.....

8 suspek rakyat Filipina didakwa lancar perang terhadap Yang di-Pertuan Agong

LAHAD DATU 20 Mac - Lapan lelaki suspek pengganas dari selatan Filipina hari ini didakwa di Mahkamah Majistret yang bersidang khas di Ibu Pejabat Polis Daerah Lahad Datu di sini atas tuduhan keganasan dan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Kesemua lelaki itu yang berusia lingkungan 17 hinggga 66 tahun, didakwa mengikut Seksyen 130KA Kanun Keseksaan kerana melancarkan keganasan, yang membawa hukuman penjara seumur hidup, dan Seksyen 121 kanun yang sama kerana melancarkan peperangan terhadap Yang di-Pertuan Agong yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan.

Tiada pengakuan direkodkan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Amelati Parnell, yang bersidang sebagai Majistret.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Dusuki Mokhtar dan Timbalan Ketua Bahagian Pendakwaan (Polisi), Datuk Nordin Ahmad, kedua-duanya daripada Pejabat Peguam Negara, Putrajaya.

Mohd. Dusuki memberitahu pemberita, kes itu diperintahkan dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Tawau.
Katanya, kesemua mereka disiasat mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012.
Yang turut hadir, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.


Kawasan sekitar ibu pejabat polis tersebut dikawal ketat oleh anggota keselamatan bersenjata. - BERNAMA

Kereta perisai berantai Adnan mula 'bekerja'

SALAH sebuah kereta perisai berantai ACV Adnan kelihatan memasuki
kawasan operasi bagi memburu pengganas Kiram dalam Ops Daulat di 
Lahad Datu, semalam. 
LAHAD DATU 19 Mac - Kereta perisai berantai Adnan yang tiba semalam, mula memasuki kawasan operasi di Kampung Tanjung Batu hari ini, bagi membantu usaha mengesan saki baki kumpulan pengganas Kiram di kawasan berkenaan.

Panglima 1 Divisyen Infantri, Datuk Mohd. Zaki Mokhtar berkata, dengan bantuan kereta perisai berkenaan, pihaknya percaya operasi membersih dan menggeladah Kampung Tanjung Batu akan dapat diselesaikan hari ini.

"Penggunaan kereta perisai berkenaan amat signifikan kerana ia bukan sahaja mempunyai daya perlindungan dan persenjataan yang baik tetapi mampu bergerak di kawasan yang sukar.

"Kalau sebelum ini, operasi banyak terbatas kepada jalan dan kawasan tertentu tetapi dengan kereta perisai berantai ini kita mampu meredah kawasan luar daripada jalan-jalan biasa," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Monday, 18 March 2013

CONGRATULATION SIS. IM PROUD OF YOU...

Emaliana makes Orang Asli community proud with 4As in STPM

TAPAH: For Emaliana a/p Bah Ali, the journey to school every morning was an ordeal and she was frequently late but the hardwork was worth it to fill her hunger for knowledge.

Today, Emaliana made history as the first Orang Asli in Perak to obtain excellent results in the 2012 Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM).

The student of Sekolah Menengah Kebangsaan Buyong Adil here scored a Cumulative Grade Point Average of 3.75 when she obtained A for Business Studies and A- for three other subjects namely General Paper, Geography as well as Economics.

"My school was about 23 kilometres from my house and I travel by car with my sister who is a teacher at Sekolah Kebangsaan Satu (in Tapah) to get to school but whenever she goes for a course, I have to take the bus.

"The bus service only starts operations at 6.45am, and I would be late for school but luckily my teacher understood my predicament," she said when met at her house in Kampung Batu 14 1/2, Jalan Pahang here today.

She said she studied like other students and depended heavily on the lessons in school.
"For me, my recipe for success was to focus on school lessons, willing to ask questions, share knowledge, respect for teachers and friends, praying hard and appreciating my parents's sacrifice," she said.

Emaliana, the sixth of seven siblings, hopes to become a teacher to serve the Orang Asli community. -- Bernama


Read more: Emaliana makes Orang Asli community proud with 4As in STPM - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/emaliana-makes-orang-asli-community-proud-with-4as-in-stpm-1.237338#ixzz2Nx2nRL7J

INI TRUE COLOR ANWAR RUPANYA.....


CAYA LA....


Hahaha.... BAGUS... Akhirnya korang dah sedar kan? So, tunggu apa lagi, say good bye to Parti Ajaran Sesat la......

GOOD JOB SIR....

Kawalan sempadan Sarawak, Sabah diperketat elak pengganas menyusup

MIRI 18 Mac - Polis Sarawak meningkatkan aspek keselamatan di sempadan berhampiran Sabah di Lawas, Limbang bagi mengelak ancaman serta memastikan pengganas Sulu yang menceroboh Sabah tidak menyusup masuk ke negeri ini.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, antara kawasan yang diperketat kawalan keselamatan ialah di Pusat Kastam dan Kuarantin (CIQ) Merapok di daerah Lawas, Limbang serta di Sindumin Sabah yang terletak berhampiran sempadan Merapok.

"Setakat ini, tiada tanda ancaman akan berlaku di Sarawak namun kita sedang mengawal dengan ketat keselamatan," katanya kepada pemberita di Lapangan Terbang Miri hari ini.

Acryl berada di sini bagi menyambut kepulangan, Lans Koperal Effendey Rosli daripada pasukan Platun Tiger Kompeni, Batalion 12, Pasukan Gerak Am (PGA), Miri yang tercedera di betis kiri semasa pertempuran dengan pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah pada 9 Mac lalu.

Mengenai kecederaan dialami Effendey, beliau berkata, ini merupakan antara cabaran terpaksa dihadapi anggota keselamatan yang mempertaruhkan nyawa demi negara dan mahu masyarakat sentiasa memberi sokongan kepada mereka.

Sementara itu Effendey, 25, ketika ditemui media berkata, kecederaan dialaminya tidak sesekali melunturkan semangat untuk bertugas demi keselamatan negara.

"Saya tidak sabar kembali bertugas selepas kecederaan sembuh sepenuhnya," katanya sejurus selepas tiba di sini.

Beliau berkata, sewaktu kejadian pada 8 malam berlarutan sehingga subuh, pengganas berbalas tembakan dengan anggota keselamatan yang bertugas dalam keadaan gelap dan ini menyebabkan lokasi musuh sukar dikesan.

"Apabila tertembak walaupun amat sakit, saya masih bersemangat untuk berjuang dan masih memegang senjata," katanya.

Selain Effendey, 25, seorang rakannya, Mohd. Zairiman Ibrahim, 25, turut tercedera di paha dan betis kanan dan kini sedang menerima rawatan di Hospital Sandakan Sabah. - BERNAMA

SULTAN SULU PALSU PUNYA HAL, NELAYAN TERJEJAS...

Pendapatan nelayan di Lahad Datu terjejas akibat pencerobohan

LAHAD DATU 18 Mac - "Semasa insiden tembak-menembak di Kampung Tanduo (1 Mac), nelayan di sini (pekan) semua takut dan tidak turun ke laut selama 10 hari," kata seorang anggota lembaga Persatuan Nelayan Kawasan (PNK) Lahad Datu.

Mohammad Emmu, 54, berkata, kejadian pencerobohan pengganas Sulu itu turut menyebabkan pendapatan nelayan khususnya, nelayan laut dalam, terjejas sedikit kerana tidak dibenar memasuki perairan Tungku yang merupakan kawasan Operasi Daulat.

Beliau yang tidak menafikan mempunyai perasaan khuatir terhadap keselamatan masyarakat nelayan sejak pencerobohan pengganas Sulu itu, bersyukur kerana pasukan keselamatan dapat mengawal keadaan.

"Selepas 10 hari (pertempuran di Kampung Tanduo), nelayan mula ke laut untuk menangkap ikan walaupun di sekitar kuala ini sahaja," kata bekas nelayan itu.

Pengerusi PNK Lahad Datu, Jaafar Alam pula berkata, golongan nelayan di Lahad Datu kini selesa menjalankan aktiviti mereka di bawah pengawasan polis Marin.

Kedudukan Pangkalan Polis Marin Wilayah 4, di pintu kuala Lahad Datu, kira-kira lima kilometer dari pekan itu membolehkan polis marin memantau sebarang ancaman dari lautan terbuka.

Jaafar yang dihubungi Bernama berkata, insiden pencerobohan pengganas Sulu sejak lebih sebulan lepas itu mengimbau tragedi rompakan sekumpulan lanun pada 1985 yang memasuki pekan Lahad Datu.

Namun beliau yakin insiden pencerobohan pengganas dari selatan Filipina di gugusan Tanjung Labian, kira-kira 130km dari sini, tidak akan merebak ke pekan kerana pasukan keselamatan bekerja keras mengawal keadaan.

Jaafar berkata, terdapat kira-kira 25 kapal nelayan berdaftar di bawah PNK Lahad Datu dan berlabuh di jeti Ko-Nelayan.

Nelayan dari daerah terdekat seperti Semporna dan Kunak turut berlabuh di jeti itu. - BERNAMA

*SO AMACAM TIRAM, KO BOLEH BAYAR KE? KO PUNYA PASAL, NELAYAN TAK BOLEH CARI MAKAN...

Nampaknya Parti BERJASA nak bertanding di Tapah.....

Minah berjalan-jalan kat Pekan Tapah. Jalan punya jalan, Minah ternampak bendera ni. Memula kat KFC. lepas tu kat Jambatan yang berhampiran dengan Masjid Tapah. Whoa. nampaknya ada parti lain yang berminat nak bertanding di Tapah.Minah difahamkan parti ni adalah serpihan parti PAS dimana parti ini akan bertanding dengan calon BN yang bukan beragama Islam dan kerusi Parlimen Tapah menjadi salah satu target mereka.Yang jadi tanda tanya, siapa la yg akan jadi calon bagi Parti JASA? Dan calon tersebut akan bertanding di kerusi mana?









Saturday, 16 March 2013

SIKIT PUN AKU TAK PERCAYA!!!!!!

Janji dulu pun tak tertunai, lg nak buat janji baru? Yg best nya bila rakyat tuntut janji, dia jawab Manifesto bukan janji.. Mende nihhhhhhh?