Wednesday 7 November 2012

ASAL KELUAR STATEMENT BERAPI, BILA DAH KECOH, UMNO JUGAK YG DEPA BLAME...

Kebebasan Beragama: Anwar Kata UMNO Arah JAIS Panggil Izzah?

“UMNO terdesak. Saya rasa JAIS terima panggilan dari UMNO untuk panggil Izzah,” kata Anwar pada wartawan di Parlimen.”
ANWAR ada trend tersendiri bagaimana untuk memburukkan UMNO secara berterusan, iaitu dengan mengaitkan apa jua perkara tidak baik dengan UMNO, tak pedulilah ada kaitan atau tidak ada kaitan.
Contoh terbaru, sila rujuk kenyataan Anwar di atas.

Perkara ini (memburukkan UMNO dengan cara bodoh), bukan baru, malah penulis berani katakan, hampir semua macainya guna pendekatan yang sama.  Saiful kena liwat, UMNO, Anwar balun chinadoll, UMNO, Azmin diblowjob, UMNO, pendek kata semua UMNOlah, pemimpin dia yang syok, UMNO yang kena.
Celaka tak celaka puak ini.

Anyway, ini kenyataan bodoh kedua Anwar dalam tempoh 2 hari.  Kelmarin dia mencabar Perdana Menteri bertanding di Marang, yang dia sendiri hanya berani nak bertanding di Permatang Pauh.  Apa kata kita cabar Anwar bertanding di Pekan, ada berani?

Takde mana beraninya.  Hal bertanding ni Anwar takut sikit, sebab itu dia sanggup suruh bininya kosongkan kerusi Permatang Pauh supaya dia boleh bertanding (selepas kantoi meliwat Saiful), sebab dia hanya selesa bertanding di situ.

Dalam PKR pula, jawatan Ketua Umum ialah jawatan yang tidak berpelembagaan dan tidak dipertandingkan.

Panjang pulak ya.  Tapi moral of the story ialah Anwar memang gemar keluar kenyataan bodoh untuk memburukkan UMNO, selalunya tanpa sebab yang munasabah.  Sebab dia percaya, penipuan yang diulang hari-hari mampu memberi kesan kepada segelintir masyarakat.

Jadi jangalah hairan bila ceramah Anwar beribu orang datang.  Jangan sesekali kita sangka dia hebat sebab Malaysia ada 28 juta rakyat, setakat 20 ke 30 ribu, waima 100 ribu orang datang pun belum cukup untuk kata dia kuat.

Lagipun, Anwar suka kelentong, siapa yang tak suka dengar cerita kelentong, percaya saja jangan.


Dalam hal JAIS ini, kita bersyukur kerana JAIS terletak dibawah bidang kuasa Tuanku Sultan, bukan berada di bawah telunjuk Exco Agama, Khalid Ibrahim.  Kalau bawah Khalid, kita yakin, kes Izzah ini akan senyap begitu sahaja.  Maklumlah, takkan berani Khalid nak menyanggah Anwar yang meletakkanya sebagai Menteri Besar, dah gila ke?

Anwar sendiri dah berbunyi menyokong anaknya.  Kalau bukan cuba masuk campur, penulis tak tahu nak kata apa tu.

Ini baru peringkat negeri, dengan Anwar sendiri pun tidak punya jawatan rasmi di peringkat negeri, melainkan jawatan yang diwujudkan atas kuasa Menteri Besar, Penasihat Ekonomi.  Kalau dia jadi Perdana Menteri, anak jadi ahli Parlimen, jawabnya makin bermaharajalelalah anak beranak ini.

Buat apa pun yang salah, tiada tindakan yang dikenakan sebab Anwar memang diketahui suka salah guna kuasa dalam siasatan oleh pihak berkuasa.  Tahun 1997 dulu, Anwar arah polis (Special Branch) untuk tahan dan turning over otak Ummi Hafilda dan Azizan dalam kes liwatnya.

Itu yang masuk penjara 6 tahun tu.


 

No comments:

Post a Comment