Sunday 16 September 2012

Attention to Wanita, Pemuda & Puteri UMNO.....


Sayap UMNO perlu kembalikan kekuatan parti - Najib


KUALA LUMPUR 14 Sept. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengingatkan kesemua sayap UMNO untuk bersama-sama mengembalikan kekuatan parti pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Najib yang juga Presiden UMNO berkata anggota setiap sayap iaitu Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO memainkan peranan penting untuk menentukan kelangsungan UMNO sebagai parti yang berwibawa.
"Kita amat menghargai peranan, khidmat bakti dan sumbangan setiap sayap UMNO. Kalau semua mainkan peranan, saya percaya kita dapat laksanakan dasar yang inklusif dan berkesan meliputi semua kelompok masyarakat.

“Jika kita benar-benar menyelami lubuk hati mereka, itu akan menjadikan kita parti dan pemimpin yang dekat dengan semua golongan dalam negara," katanya pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Turut hadir isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman.
Ketua Pergerakan Wanita UMNO Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Pergerakan Pemuda Khairy Jamaluddin dan Ketua Pergerakan Puteri Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin turut hadir.

Najib berkata setiap sayap juga perlu menjadi ejen perubahan agar terus relevan kepada masyarakat seiring dengan peredaran zaman, namun menegaskan setiap perubahan menuntut cadangan dan jawapan yang mantap.

Mengambil contoh pergolakan yang sedang berlaku di Afrika Utara, Timur Tengah dan beberapa negara di Eropah, Perdana Menteri berkata sesuatu perubahan seperti menukar struktur pentadbiran atau kerajaan tidak semestinya menjanjikan sesuatu yang lebih baik.

“Kalau perubahan itu mampu kita lakukan, maka kitalah yang akan dapat sokongan padu dari semua pihak demi rakyat negara ini."

“Meskipun hari ini kita berdepan dengan dunia politik yang lebih mencabar, namun UMNO dan Barisan Nasional (BN) mampu menunjukkan kepada rakyat bahawa kita masih parti yang terbaik untuk mereka," katanya.

Najib berkata UMNO dan BN telah membuktikan pada setiap zaman bahawa perubahan tidak semestinya menolak parti yang memerintah atau struktur pentadbiran sedia ada.

No comments:

Post a Comment