Thursday 13 September 2012

Putar Belit memang kerja orang PAS.. Tak de kerja lain.....


FAKTA DAN PENJELASAN: TUN DR MAHATHIR TIDAK PERNAH MENGHINA JANGGUT NABI MUHAMMAD SAW




1. Isu Tun Mahathir menghina janggut nabi pernah menggemparkan arena pesada politik tanahair berdekat lamanya. Persoalannya benarkah Tun Mahathir yang dikenali ulamak oleh sesetengah ulamak dari Timur Tengah sanggup menghina janggut Nabi SAW ?? Isu ini telah dimain oleh penganut agama PAS dengan hebatnya suatu ketika dulu.

2. Sebenarnya telah lama MH pendamkan perkara ini. MH rasa amat kewajipan kepada MH untuk memperjelaskan perkara yang sebenarnya mengenai fitnah besar PAS terhadap Tun Dr Mahatir kepada seluruh rakyat Malaysia. Secara ikhlasnya MH pernah berjumpa dengan salah seorang bekas pengiring Tun Mahathir dalam tahun 2002 didalam satu kursus  di Sik Kedah (namanya terpaksa penulis rahsiakan). yang juga bekas anggota pasukan keselamatan

3. Menurutnya, beliau ada bersama Tun Mahathir pada ketika itu. Ketika itu majlis jamuan teh selepas perasmian (setiap majlis yang dihadiri oleh PM dan mana-mana menteri sekali akan disertai dengan kudapan). Turut serta di meja Tun Mahathir pada ketika itu antaranya ialah Allahyarham Tan Sri Hamid Othman, beberapa orang menteri dan ulamak.

4. Antara intipati perbualan Tun dengan beberapa orang menteri dan ulamak ini berkisar mengenai perkara-perkara yang disunatkan pada hari Jumaat, seperti bergunting dan juga bercukur. Tun sebenarnya ingin tahu, bagaimanakah Nabi SAW merapikan janggut Baginda pada zaman itu. Tun bertanya dengan rasa ingin tahu (curious) bagaimana Nabi SAW dan para sahabat bercukur (merapikan) janggut pada zaman itu. Menurut Tun zaman itu tak dak pisau cukur apatah Gillette. Persoalan Tun jugak berkisar pada bagaimana umat pada zaman untuk bercukur sedangkan air adalah terhad. Itu sebenarnya yang ditanya oleh Tun pada ketika itu. Tun sebenarnya amat bersyukur dengan kemudahan yang  ada pada hari ini untuk bercukur.

5. Bagi yang kurang arif pasal Tun Mahathir, secara genetiknya Ayahanda kepada Tun Mahathir berasal dari keturunan India Muslim. Automatisnya mestilah berjanggut dan berbulu lebat.


Tun Mahathir suatu ketika dulu. Zaman dia berkhidmat di Hospital Alor Setar. Tengah Houseman ship lagi kot time ni. Sampai tak dan nak cukur janggut. Inilah pokok perbualan Tun pada hari tersebut.  Handsome juga Tun Mahathir dengan wajah begini......


6. Perbualan ini menjadi topic utama pada pagi itu. Dan apabila perkara ini disampaikan secara mulut ke mulut dan lebih-lebih lagi kepada penganut agama PAS, depa ni telah memfitnah kata-kata Tun sebagai Tun menghina Nabi SAW seperti berikut:


"Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar?  Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yangspecial sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997).

Nauzubillahiminzalik......
7. Firman Allah SWT

"Sesungguhnya seseorang itu terkadang bercakap dengan satu percakapan dengan tujuan supaya orang lain menjadi tertawa dari sebab percakapannya itu. Dia tidak menyangka bahawa perkataannya itu akan menyebabkan dirinya dihumbankan ke dalam api neraka selama tujuh pulluh tahun." (Hadis riwayat At Tirmizi daripada Abu Hurairah R.A)

"..dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima tobat lagi Maha Penyayang." - Al Hujurat 49:12

"Pada hari itu(hari kiamat), akan bersaksilah ke atas kamu oleh segala lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan(didunia dahulu)."
An Nur 24:24

"Sesungguhnya orang yang mendengar (seseorang yang mengumpat orang lain) adalah bersekutu (didalam dosa) dengan orang yang berkata itu. Dan dia juga dikira salah seorang daripada dua orang yang mengumpat itu"

"Tiga perkara apabila ada pada seseorang itu maka ia adalah munafiq (munafiq amal, bukan munafiq aqidah) walaupon ia berpuasa dan sembahyang. Ialah orang yang apabila bercakap ia berbohong, apabila berjanji ia mungkiri dan apabila ia diamanahkan sesuatu ia akan khianat"

"Sesiapa yang sanggup meninggalkan pertengkaran sedangkan ia adalah dipihak yang salah, Allah akan membina untuknya sebuah rumah ditepi Syurga. Dan barang siapa yang sanggup meninggalkan bertengkar sedangkan ia berada di pihak yang benar, Allah akan membina untuknya sebuah rumah ditempat yang tinggi didalam Syurga."

"Maka janganlah kamu menganggap dirimu bersih, sebenarnya Allah lebih mengetahui siapakah orang yang lebih bertaqwa kepadaNya." - An Najm 53:32

8. Seperti mana yang kita semua maklum, fitnah itu adalah mainan PAS, adu domba itu mainan Pakatan Rakyat. Ini semua adalah fitnah PAS yang TERBESAR terhadap Tun Dr Mahathir. Adalah menjadi kewajipan kepada kita untuk menyebarkannya kepada seluruh rakyat Malaysia... Insyaallah...


* dah jelas kan sekarang..... Tun tak pernah keluarkan statement yang tak wajar, apatah lagi dalam bentuk penghinaan...


No comments:

Post a Comment