Sunday 23 September 2012

Memang bangsat la ini parti....


Alasan BANGANG DAPig pertahan Lim Guan Eng dilantik sebagai Ketua Menteri!!!


                                           

Cukup melucukan sekali   jawapan seorang lawyer terkenal seperti Karpal yang pertahan Guan Eng kerana melantik dirinya sebagai Ketua Menteri setelah menawan negeri P.Pinang pada 2008 .

Kerana bapanya  Kit Siang ada hubungan lama dengan P.Pinang membolehkan Guan Eng menjadi Ketua Menteri ?? haha....

 Tapi lihat lah sendiri apa dia bikin di negeri ini , rakyat negeri ini semakin susah terutama peniaga kecil yang diganggu siang & malam oleh penguatkuasa kerajaan yang mendapat arahan seorang Ketua Menteri dari luar P.Pinang .

Selain itu , yang mengemparkan sekali Karpal akui jawatan Setiausaha DAP adalah paling berkuasa dalam parti itu . Jadi tak hairan la Mansor panggil Guan Eng sebagai TOKONG kerana dia paling tertinggi dalam DAP .

Dalam perkembangan lain, Karpal Singh berkata jawatan ketua menteri Pulau Pinang tidak semestinya hanya boleh disandang seseorang yang dilahirkan di negeri ini seperti yang didakwa bekas naib presiden DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim. 

 “Lim Kit Siang mempunyai hubungan dengan pulau Pinang sejak sekian lama. Keluarga Lim mempunyai kediaman di sini. Memanglah Lim Guan Eng dilahirkan di Batu Pahat, tapi hubungan yang ada antara beliau dengan Pulau Pinang sudah memadai untuk menjadikan beliau pilihan yang betul untuk menjadi ketua menteri,” katanya. 

 Semalam, Tunku Aziz berkata ketua menteri Pulau Pinang sepatutnya adalah anak tempatan, bukan ahli politik yang dibawa dengan payung terjun ke negeri ini dari tempat lain dan sehubungan itu, beliau mencadangkan agar pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow dipilih sebagai ketua menteri. 

 Mengenai komen Tunku Aziz bahawa pengerusi DAP kebangsaan itu kadangkala diketepikan, Karpal berkata beliau menghormati pandangan itu, walaupun ia tidak tepat dan tidak berasas. 

 “Dalam DAP, berbeza dengan parti lain, setiausaha agunglah yang paling penting, tapi ini tidak bermakna pengerusi diketepikan,” katanya. -BERNAMA






No comments:

Post a Comment